Τα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ προσεγγίζει η ζημιά από τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος της Ειδομένης από τους πρόσφυγες για πάνω από έναν μήνα.
Με το κλείσιμο της γραμμής του άξονα 10 (Ελλάδα-ΠΓΔΜ, Σερβία, Ουγγαρία), γίνεται εκτροπή της κίνησης μέσω Βουλγαρίας και Σερβίας, με αποτέλεσμα το επιπλέον κόστος ανά τρένο να κυμαίνεται περίπου στις 6.000 ευρώ, λόγω της μεγαλύτερη διαδρομής, του μικρότερου ωφέλιμου βάρους και των καθυστερήσεων. Στην Ειδομένη υπάρχουν από τις δύο πλευρές των συνόρων εγκλωβισμένα περί τα 100-150 βαγόνια και η αναδρομολόγησή τους θα κόστιζε περί τα 1.500-2.000 ευρώ ανά βαγόνι.
Η «ουρά» των φορτίων από την Κεντρική Ευρώπη φτάνει μέχρι την Ουγγαρία, ενώ στη γραμμή μέσω Βουλγαρίας, που χρησιμοποιείται για να παρακαμφθεί η Ειδομένη, οι καθυστερήσεις ξεπερνούν τις 15 μέρες και το κόστος είναι αυξημένο κατά 35%-40%.
Πλέον έχει επιβραδυνθεί η παραγωγική δραστηριότητα αρκετών μονάδων στους κλάδους των πλαστικών, της ξυλείας, των πέλετ. Προ αδιεξόδου βρίσκονται οι μεσαίες και μικρές εξαγωγικές επιχειρήσεις που εξάγουν προς την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη και το μεταφορικό κόστος αποτελεί σημαντικό μέρος του τελικού κόστους των προϊόντων τους. Αυτές είτε δεν μπορούν να στείλουν καθόλου φορτία στους πελάτες τους είτε επιβαρύνονται το πρόσθετο κόστος είτε δεν καταφέρνουν να είναι συνεπείς στους χρόνους παράδοσης, κάτι που έχει καταστροφικές συνέπειες. Όταν ο εξαγωγέας δεν παραδώσει στην ώρα του το προϊόν, χάνει τη συνεργασία με τον μεγάλο πελάτη του εξωτερικού, αλλά κυρίως χάνει την αξιοπιστία του για κάθε επόμενο πελάτη που θα προσεγγίσει.
«Το κλείσιμο της γραμμής καταφέρεται κατά των μικρομεσαίων εξαγωγικών εταιρειών, πλήττει την αξιοπιστία των εξαγωγέων, ενώ θέτει και πάλι σε αμφισβήτηση το κατά πόσο ελληνικές εταιρείες μπορούν να πράξουν όσα υπόσχονται, ειδικά στο εμπόριο», επισημαίνει στη «Μ» ο Φώτης Κυριλλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Kuehne + Nagel ΑΕ, που μαζί με την Gartner είναι οι μοναδικές που διαθέτουν εδώ και δέκα χρόνια την εταιρεία Sindos Rail Services στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης.
Από την προηγούμενη εβδομάδα εταιρείες logistics ακύρωσαν ή «πάγωσαν» περίπου 400 φορτία, διαπιστώνοντας ότι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ. Συνολικά το 20% του διακινούμενου φορτίου βρέθηκε εκτός τροχιάς ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνο την περασμένη εβδομάδα. Τόσο οι εξαγωγικές όσο και οι εισαγωγικές εταιρείες εισπράττουν συνεχώς ακυρώσεις από τους πελάτες τους, καθώς δεν υπάρχει τρόπος διασφάλισης της έγκαιρης μεταφοράς των προϊόντων στον τελικό προορισμό.
Πλέον η COSCO αλλάζει τα δρομολόγια των πλοίων, που αντί για τον Πειραιά δένουν στη Σλοβενία.
Συνεχίζουν την αποχή από την υπερωριακή εργασία οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ
Στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ένα πρόσθετο πρόβλημα στη μεταφορά εμπορευμάτων, καθώς από τις 25 Μαρτίου οι εργαζόμενοι απέχουν από την υπερωριακή εργασία και την εργασία τα Σαββατοκύριακα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλες καθυστερήσεις στην εκφόρτωση των πλοίων. Χθες, παρά τη μαραθώνια συζήτηση με τη διοίκηση του ΟΛΘ, οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να συνεχίσουν την αποχή από την υπερωριακή εργασία μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα. Η διοίκηση του ΟΛΘ έχει καλέσει τους εργαζόμενους σε νέα συνάντηση για σήμερα το πρωί.
Δημοσιεύτηκε στις 21 Απριλίου, 2016