θα επιφέρει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που συζητείται σήμερα, Τρίτη, στο Υπουργικό Συμβούλιο και το οποίο θέτει τις βάσεις για το Νέο Σχολείο. Ένας από τους βασικούς άξονες είναι η ενεργοποίηση του θεσμού του «δόκιμου εκπαιδευτικού», ενώ αλλαγές αναμένονται και στο ζήτημα της βάσης του «10». Ειδικότερα, όπως αναφέρουν τα Νέα, το πολυνομοσχέδιο αποτελείται από τέσσερις θεματικές ενότητες, που αφορούν εργασιακά θέματα των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλαγές στο νόμο-πλαίσιο για τη λειτουργία των πανεπιστημίων, αναδιάρθρωση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης και νέο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των κολεγίων. Συζητήσεις μέχρι και την τελευταία στιγμή γίνονται αναφορικά με το ενδεχόμενο τροποποίησης ή και κατάργησης της βάσης του «10» για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τροποποίηση σημαίνει ότι μπορεί να μειωθεί η βάση στο μισό του μέσου όρου των βαθμών των πρώτων 5 επιτυχόντων σε κάθε τμήμα, ώστε αν π.χ. ο μέσος όρος είναι 17 η βάση να είναι 8,5 και όχι 10. Στο Υπουργικό Συμβούλιο ενδεχομένως θα γίνει αναφορά στο θέμα αυτό, αλλά δεν είναι γνωστό αν η αλλαγή που ετοιμάζεται βάσει της γνωστής εξαγγελίας του ΠΑΣΟΚ για κατάργηση της βάσης θα ισχύσει από τις φετινές εξετάσεις ή από το επόμενο έτος. Οι αλλαγές για τους εκπαιδευτικούς * Καθιερώνεται Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής-Διδακτικής Κατάρτισης, που θα χορηγείται κατά τη διάρκεια των σπουδών ή και μετά την αποφοίτηση. * Θεσπίζεται Πιστοποιητικό Διοικητικής Επάρκειας για όσους προσβλέπουν σε θέσεις διοίκησης της εκπαίδευσης. * Ενεργοποιείται ο θεσμός του «Δόκιμου Εκπαιδευτικού» με διετή θητεία. Οι εκπαιδευτικοί θα μονιμοποιούνται έπειτα από αξιολόγηση, αφού κριθεί αν είναι κατάλληλοι για διδασκαλία ή για διοικητική θέση. * Θεσπίζεται η αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Αρχικά θα γίνεται αυτοαξιολόγηση, ενώ σε διάστημα διετίας θα θεσπιστεί πλήρες σύστημα αξιολόγησης που θα αφορά και τα διευθυντικά στελέχη των σχολείων. * Προσλήψεις θα γίνονται μόνο μέσω ΑΣΕΠ και σε όσες σχολικές μονάδες παρουσιάζουν πραγματικά κενά. Κάθε σχολική μονάδα θα έχει οργανικές θέσεις, βάσει των οποίων θα γίνονται οι προσλήψεις. * Προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις για τους εκπαιδευτικούς που είναι εγγεγραμμένοι στις σημερινές λίστες, οι οποίες σταματούν να τροφοδοτούνται από τον Ιούνιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, όσοι εκπαιδευτικοί από τις τωρινές λίστες δεν απορροφηθούν κατά το μεταβατικό διάστημα, θα έχουν δικαίωμα να εγγραφούν στη λίστα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ με τη βάση, είτε να ξαναδώσουν εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ. Η προϋπόθεση της επιτυχίας στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ θα ισχύει πιθανότατα και για τους εκπαιδευτικούς του ιδιωτικού τομέα. * Μεταθέσεις θα γίνονται μόνο σε πραγματικά κενά και κανένας εκπαιδευτικός δεν θα μετακινείται εάν δεν υπάρχει αντικαταστάτης του. Οι αποσπάσεις ουσιαστικά καταργούνται και οι ελάχιστες που θα γίνονται θα αποφασίζονται με επιστημονικά κριτήρια. * Θα ισχύσει αύξηση μοριοδότησης σε όσους εκπαιδευτικούς επιλέξουν δυσπρόσιτο σχολείο να διδάξουν, με υποχρεωτική παραμονή 2-3 έτη. * Περιορίζεται δραστικά η ωρομίσθια απασχόληση. * Στο εξής τα σχολεία θα πρέπει να καταρτίζουν «εκπαιδευτικό πλάνο», το οποία θα γνωστοποιείται και στις οικογένειες των μαθητών, ενώ στο τέλος του έτους θα πρέπει να γίνεται απολογισμός. Ρυθμίσεις για τα κολέγια Μετά την ανάκληση των αδειών που είχε παραχωρήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, η κυβέρνηση προωθεί τη χορήγηση νέων αδειών με ένα σαφές και μη αμφισβητούμενο θεσμικό πλαίσιο. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται εθνικός έλεγχος για την πιστοποίηση των κολεγίων, εν όψει και της επικείμενης ενσωμάτωσης στο εθνικό μας δίκαιο της κοινοτικής Οδηγίας για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους τους. Αλλαγές στην εκκλησιαστική εκπαίδευση Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τη συγχώνευση και κατάργηση εκκλησιαστικών σχολείων, καθώς και για τη διευθέτηση της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και σειράς εκκρεμοτήτων που αφορούν συνολικότερα Εκκλησία της Ελλάδας. Αλλαγές στο νόμο-πλαίσιο Με τις αλλαγές που προωθούνται στο νόμο-πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, θεσπίζεται η στάθμιση της βαρύτητας της ψήφου κάθε ομάδας ψηφοφόρων (πανεπιστημιακοί, φοιτητές, διοικητικοί) στις πρυτανικές εκλογές, ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής τους στη διαδικασία. Επίσης: * Δημιουργείται ηλεκτρονική Υπηρεσία Διαχείρισης Πανεπιστημιακών Συγγραμμάτων και Βοηθημάτων. * Προβλέπονται αλλαγές στη σύνθεση των εκλεκτορικών σωμάτων για την εκλογή-προαγωγή πανεπιστημιακών. * Ενδεχομένως υπάρξει αλλαγή στις μετεγγραφές με ομαδοποίηση ομοειδών τμημάτων σε κοντινά πανεπιστήμια, ώστε όσοι δικαιούνται μετεγγραφή να διαμοιράζονται σε περισσότερα τμήματα και πόλεις. Newsroom ΔΟΛ
Δημοσιεύτηκε στις 13 Απριλίου, 2010