Pellanet

Ασφάλιστρα έως και 80% υψηλότερα

ανάλογα µε το µοντέλο, την ταχύτητα, το χρώµα, την ενεργητική και παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου, καθώς επίσης την ηλικία και το επάγγελµα του οδηγού αλλά και την περιοχή που κυρίως κινείται, χρεώνουν όλο και περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες.
Όπως επισημαίνει σε σχετικό δημοσίευμα η εφημερίδα Τα Νέα, πλέον οι εταιρείες στην Ελλάδα εφαρμόζουν τα μοντέλα υπολογισµού του ασφαλιστικού κινδύνου που ισχύουν εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, τα λεγόµενα παραµετρικά συστήµατα τιµολόγησης.
Όσο θα αυξάνονται οι επισφάλειες του κλάδου αυτοκινήτου και τα κατώτατα όρια αποζηµιώσεων που καλούνται πλέον να καταβάλουν στα θύµατα τροχαίων οι ασφαλιστικές (750.000 ευρώ ανά θύµα από 1/1/2011 έναντι 500.000 ευρώ σήµερα), τόσο εκείνες θα ζητούν υψηλότερα ποσά απ' όσους θεωρούν ότι ανήκουν στις οµάδες «υψηλού κινδύνου».
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγµα οδηγού 30 ετών, ενός πολύ γρήγορου αυτοκινήτου, κόκκινου χρώµατος, µε το οποίο µετακινείται συχνά εντός της Αθήνας, η οποία πανελλαδικά έχει τη µεγαλύτερη συχνότητα ατυχηµάτων.
Φτάνει να πληρώνει 709 ευρώ τον χρόνο για ένα απλό πακέτο ασφάλισης, έναντι περίπου 400 ευρώ ενός ίδιας ηλικίας οδηγού µε ένα θεωρητικά πιο ασφαλές αυτοκίνητο 1.400 κυβικών, αυξηµένα δηλαδή κατά 80%.
Ενώ παλαιότερα έπαιζε ρόλο µόνο το πόσο καιρό ο οδηγός έχει δίπλωµα, αν είναι άνδρας ή γυναίκα, και η γεωγραφική περιοχή διαµονής του, χωρίς ωστόσο εξειδίκευση ανά νοµό, το πιο βασικό πλέον κριτήριο είναι το είδος του οχήµατος(πολυµορφικό, σπορ, κάµπριο, τζιπ κ.ά.), η έκδοση του µοντέλου και η ιπποδύναµή του.
Τα πολυµορφικά, για παράδειγµα, επειδή οι στατιστικές δείχνουν ότι οδηγούνται συνήθως από οικογένειες, έχουν πιο χαµηλό ασφάλιστρο απ' ό,τι τα GTI, τα οποία αγοράζονται από νέους σε ηλικία οδηγούς, άρα για τις ασφαλιστικές αποτελούν κόκκινο πανί αφού θεωρούν δεδοµένο ότι θα προκαλέσουν ζηµιά.
Τα παραπάνω στοιχεία συνδυάζονται πλέον από πολλές εταιρείες και µε το χρώµα του αυτοκινήτου, όπως ισχύει εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ και τις δυτικοευρωπαϊκές αγορές.
Τα κόκκινα αυτοκίνητα έχει αποδειχθεί, σύµφωνα µε τις στατιστικές που έχουν στα χέρια τους οι ασφαλιστικές, ότι τρακάρουν πολύ περισσότερο απ' ότι τα µπλε, µαύρα, γκρι και λευκά γιατί δεν δηµιουργούν έντονες αντιθέσεις στο µάτι και γιατί «επιλέγονται από ανθρώπους από τη φύση τους πιο επιθετικούς».
Ένα άλλο κριτήριο που έχει αρχίσει να εφαρµόζεται στην αγορά είναι η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του οχήµατος µε βάσητ ο σύστηµα αξιολόγησης της ΕΕ (Euro NCAP- European New Car Assessment Programme).
Ένα µοντέλο που, σύµφωνα µε τα crash test, συγκεντρώνει πολλά αστέρια ασφάλειας µε βάση το Euro NCAP (µε άριστατα 5 αστέρια), µπορεί να έχει έκπτωση µέχρ ικαι 10% στο ασφάλιστρό του έναντι ενός άλλου οχήµατος.
Αλλαγές στην τιµολόγηση έχουµε και γύρω από τα προσωπικά χαρακτηριστικά του οδηγού, δηλαδή την ηλικία και το επάγγελµα.
Ενώ παλαιότερα υπήρχαν επιβαρύνσεις µόνο για όσους ήταν µέχρι 23 ετών (καθώς είχαν λίγα χρόνια δίπλωµα), τώρα η τιµολόγηση βάσει της ηλικίας έχει διάφορες κλίµακες.
Για παράδειγµα, µεταξύ 23 και 35 ετών στις περισσότερες εταιρείες ισχύει το βασικό τους ασφάλιστρο, αλλά µεταξύ 35 και 55 ετών παρέχεται έκπτωση διότι θεωρείται ότι σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν περισσότεροι οικογενειάρχες, και άρα οι οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί.

Από τα 55 και µετά, το ασφάλιστρο επιβαρύνεται ξανά, καθώς τα αντανακλαστικά του οδηγού αρχίζουν και µειώνονται.

Δημοσιεύτηκε στις 13 Δεκεμβρίου, 2010


Σχόλια

pellanet facebook

Ροή Ειδήσεων

14:37 - ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ-ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΕΩΣ

14:34 - «Οδηγίες της ΔΑΟΚ Πέλλας για τη συγκομιδή και την εμπορία ακτινιδίων»

13:58 - Κώστας Τσιάρας: Να επενδύσουμε στην ποιότητα και ανταγωνιστικότητα των αγροτικών προϊόντων- Η στήριξη του πρωτογενούς τομέα βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη- Από κοινού με την επιστημονική κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες οι λύσεις για τη μυδοκαλλιέργεια

13:50 - Λάκης Βασιλειάδης: Επίσκεψη στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Π.Ε. Πέλλας

15:38 - Επίσκεψη Δημάρχου Πέλλας στις εγκαταστάσεις της Εμποροπανήγυρης Γιαννιτσών – Ικανοποίηση των εκθετών για την αναβάθμισή της

14:08 - Με πατινάδα 18 πολιτιστικών συλλόγων του Δήμου Πέλλας ξεκινά η Εμποροπανήγυρη Γιαννιτσών

14:06 - MΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ: “Κάποιοι αποφεύγουν να μιλήσουν καθαρά. Το ΠΑΣΟΚ πρέπει να πει με ποιους είναι και με ποιους δεν είναι.”

14:04 - ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ-ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ

11:20 - «Επίσκεψη του Υφυπουργού Υγείας κου Δημητρίου Βαρτζόπουλου στο Νοσοκομείο Γιαννιτσών»

11:15 - Θερινό σινεμά και τον Σεπτέμβριο στην Έδεσσα