«Αν ο πολίτης χρησιμοποιεί είτε διχτάκι, είτε πάνινη σακούλα, είτε χάρτινη, είτε σακούλα πολλαπλής χρήσης, δεν πληρώνει κανένα τέλος. Άρα, αυτό που έχει εφαρμοστεί, προβλέπει ότι ο πολίτης που γνωρίζει να λειτουργεί ορθά καταναλωτικά και περιβαλλοντικά, δεν πληρώνει κανένα τέλος» τόνισε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm».
Η χρέωση λειτουργεί ως αντικίνητρο
Ο κ. Φάμελλος επισήμανε ότι η Ελλάδα έπρεπε να εναρμονιστεί με την ευρωπαϊκή οδηγία για τη χρήση της πλαστικής σακούλας και ανέφερε ότι στο πλαίσιο αυτό υπάρχει ένα αντικίνητρο για την πλαστική σακούλα, κατ΄ αρχήν 3 λεπτά το τεμάχιο για το 2018 και 7 λεπτά το τεμάχιο για το 2019.
Στόχος, ο περιορισμός της χρήσης σακούλας
Ο στόχος είναι, σύμφωνα με τον αν. υπουργό, τον Δεκέμβριο του 2019 το ποσοστό χρήσης της πλαστικής σακούλας να κατεβεί κάτω από τις 90 σακούλες ανά κάτοικο το χρόνο, τη στιγμή που σήμερα στην Ελλάδα η κατανάλωση της πλαστικής σακούλας ξεπερνά τις 350 ανά κάτοικο το χρόνο.
Μεταφέροντας τα πρώτα μηνύματα από την αγορά σχετικά με τη χρήση της πλαστικής σακούλας, σημείωσε ότι διαπιστώθηκε ήδη από χθες πως πολλοί αγόραζαν σακούλες πολλαπλής χρήσης ή φέρναν μαζί τους καροτσάκια ή άλλα μέσα μεταφοράς και δεν επέλεγαν να αγοράσουν τη λεπτή πλαστική σακούλα.
Που θα πηγαίνουν τα χρήματα
«Το βασικό που κάναμε είναι ότι όλα τα ταμεία πλέον των σημείων λιανικής και των σούπερ μάρκετ είναι πομποί ενός περιβαλλοντικού μηνύματος ότι προσέξτε, η λεπτή πλαστική σακούλα είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον περιορίστε την» είπε και γνωστοποίησε ότι το τέλος που θα πληρώσει ο καταναλωτής για την πλαστική σακούλα θα πηγαίνει ολόκληρο στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης, προκειμένου να αγοράζονται σακούλες πολλαπλής χρήσης και άλλα μέσα μεταφοράς προϊόντων και διανέμονται στους πολίτες μέσα από τους δήμους.
Για την εφαρμογή του μέτρου στην Ελλάδα διευκρίνισε ότι προηγήθηκε εξαντλητικός διάλογος επί ενάμισι χρόνο με τους παραγωγούς πλαστικής σακούλας, τους εργαζόμενους σε όλα τα σημεία πώλησης, τα σούπερ μάρκετ, τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και την αυτοδιοίκηση.
Πηγη:seleo.gr