Pellanet

Αύξηση 0,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων

Αύξηση 0,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σ.σ. καταστήματα  τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών και του discount καναλιού) το πρώτο εξάμηνο του 2022 (στοιχεία YTD έως 19 Ιουνίου 2022), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Σύμφωνα με την NielsenIQ, η ανάπτυξη προέρχεται αποκλειστικά από αυξημένες τιμές, καθώς η ζήτηση παρουσιάζει αρνητική τάση για το σύνολο των μεγάλων κατηγοριών, όπως τις κωδικοποιεί η εταιρεία.

Αναφορικά με την πορεία επιλεγμένων κατηγοριών ταχέων διακινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs), η τάση σε αξία του +0,7% που σημειώνουν οδηγείται κυρίως από τις κατηγορίες των τροφίμων & ποτών, οι οποίες παρουσιάζουν και τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις, στο +4,2%, με αποτέλεσμα οι όγκοι πωλήσεων να υποχωρούν κατά -2,7%. Ωστόσο οι επιμέρους κατηγορίες εμφανίζουν εντελώς διαφορετικές δυναμικές. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι κατηγορίες του ελαιόλαδου, του συσκευασμένου τυριού, αλλά και των αλεύρων, των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά +22,7%, +9,6% & +9,1% αντίστοιχα. Σύμφωνα με την  NielsenIQ στην αύξηση αυτή έχουν συμβάλει ιδιαίτερα οι μήνες Μάιος και Ιούνιος, οι οποίοι έχουν παρουσιάσει σημαντικά πιο έντονες ανατιμήσεις, σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Αυξημένο είναι και το επίπεδο των τιμών για τις μεγάλες κατηγορίες της φροντίδας του νοικοκυριού, αλλά και της προσωπικής περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να υποχωρήσει σημαντικά σε ποσοστό -5,3% & -3,6%, επίσης κατ’ αντιστοιχία. Μεταξύ των κατηγοριών που έχουν σημειώσει τις πιο υψηλές ανατιμήσεις είναι το αλουμινόχαρτο (+16,7%), αλλά και οι πάνες (+9,0%).

Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο των πληθωριστικών πιέσεων οι καταναλωτές προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα, επιλέγοντας όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία κατά βάση πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το branded (επώνυμα) προϊόντα. Αυτό, σύμφωνα με την NielsenIQ, έχει οδηγήσει σε μια αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά, σε σχέση με το 2021, από το +12,7 στο +13,6%. Επίσης, λιανέμποροι και προμηθευτές επίσης επιδιώκουν να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους εντείνοντας την προωθητική δραστηριότητα μέσα στα καταστήματα, η οποία έχει φτάσει στο +66,4% για το σύνολο των FMCGs

 

ΠΗΓΗ

Δημοσιεύτηκε στις 25 Ιουλίου, 2022


Σχόλια

pellanet facebook

Ροή Ειδήσεων

13:43 - Σε Αγρίνιο και σε Μεσολόγγι σήμερα την Τετάρτη 15 και την Πέμπτη 16 Μαΐου ο ΥπΑΑΤ Λευτέρης Αυγενάκης Συναντήσεις με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, εκπροσώπους του Επιμελητηρίου και αγρότες – κτηνοτρόφους

13:39 - Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού της Σεούλ

08:00 - Π.ΕΠΑ.Λ. ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ «ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ»

11:42 - Θεοδώρα Τζάκρη μαζί με 8 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ ρωτούν: «Γιατί δεν προχωρούν οι αποσπάσεις αστυνομικών λόγω εκλογής τους ως αιρετοί στην τοπική αυτοδιοίκηση»;

11:37 - Παραδοσιακό Παρακάθ 2024 της Ευξείνου Λέσχης Επισκοπής

11:33 - Αυγενάκης από την Καβάλα: Οι αγρότες ψηφίζοντας τη ΝΔ προστατεύουν τα συμφέροντά τους στην ΕΕ Συνεχίζεται το οδοιπορικό του ΥπΑΑΤ σε όλη την Ελλάδα

11:31 - Ανθοέκθεση Έδεσσας 2024: Ένας Παραδοσιακός Χορευτικός Πανηγυρικός Εορτασμός της Άνοιξης

14:03 - Ο Α. Τζιτζικώστας στις εκδηλώσεις για τη 202η επ΄έτειο του Ολοκαυτώματος της Ηρωικής Πόλης της Νάουσας

14:00 - ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΕΠ ΑΡΙΔΑΙΑΣ

13:54 - Ξεκίνησε η ΑνθοΈκθεση στο Πάρκο Καταρρακτών