Pellanet

Αλώβητα από την κρίση φαίνεται ότι μένουν τα βιολογικά προϊόντα

που συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία σύμφωνα με όσα αναφέρουν άνθρωποι του κλάδου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η συνολική αξία της εγχώριας αγοράς βιολογικών τροφίμων παρουσίασε αύξηση τόσο στην ποσότητα των πωλήσεων όσο και στη συνολική αξία, καθώς ο τζίρος το 2009 έφτασε στα 105 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 2% το 2009 σε σχέση με το 2008. Μάλιστα, ενθαρρυντικές είναι οι εκτιμήσεις και για το α΄ εξάμηνο του 2010, όπου παρατηρείται αύξηση 5%-7% στις πωλήσεις.
Την πρωτιά στην εμπορία και διακίνηση των βιολογικών προϊόντων κατέχουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ, οι οποίες έχουν δημιουργήσει τα βιολογικά «stands». Όπως αναφέρει ο υπεύθυνος αγορών για τα βιολογικά προϊόντα ψυγείου του ομίλου Μασούτη , Γιώργος Καρατζής τα συγκεκριμένα προϊόντα κερδίζουν συνεχώς έδαφος συγκριτικά με τα συμβατικά. «Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερος κόσμος στρέφεται στα βιολογικά προϊόντα και αυτό το διαπιστώνουμε από τα στατιστικά στοιχεία που έχουμε. Η εταιρία μας το τελευταίο χρόνο έχει προχωρήσει σε μια στρατηγική επένδυση και τα αποτελέσματα είναι θεαματικά, καθώς παρατηρείται αύξηση 10-12%. Μάλιστα, προϊόντα τα οποία το 2009 ήταν διαθέσιμα σε συγκεκριμένα καταστήματα και φέτος σε όλο τον όμιλο, σημειώνουν αύξηση έως και 400%» τονίζει ο κ. Καρατζής.

Tην ανοδική πορεία των βιολογικών προϊόντων επιβεβαιώνει και η ιδιοκτήτρια της «thinkgreen natural goods», Νικολέτα Αυγήτα, η οποία επισημαίνει ότι ο κόσμος πλέον τα έχει αποδεχθεί και αντιλαμβάνεται τι διαφορά μεταξύ των βιολογικών και συμβατικών προϊόντων. «Σίγουρα στην Ελλάδα, χρόνο με το χρόνο, οι καταναλωτές εξοικειώνονται με το κλάδο μας, τον οποίο παλιότερα θεωρούσαν ακριβό. Τώρα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα γιατί γνωρίζουν ότι αυτό που θα αγοράσουν θα έχει ποιότητα» σημειώνει η κα Αυγήτα, η οποία παρατηρεί άνοδο των πωλήσεων 10%-15%.

Σύμφωνα με την συνεργάτιδα του δικτύου βιολογικών προϊόντων του Συνδέσμου Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), Μάχη Συμεωνίδου, η αύξηση της ζήτησης των βιολογικών προϊόντων οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους, στο γεγονός ότι έχουν αυξηθεί τα σημεία πώλησης αλλά και στο ότι έχει υπάρξει ισοστάθμιση στο «value for money» και όπως εκτιμά ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Daso», Πέτρος Δασόπουλος, παρά το γεγονός ότι ο κλάδος έχει προχωρήσει στη μείωση των τιμών, το 2010 αναμένεται ότι θα υπάρξει θετικό πρόσημο στο κύκλο εργασιών.

Τα ελληνικά βιολογικά προϊόντα ταξιδεύουν στο εξωτερικό

Τα ελληνικά βιολογικά προϊόντα έχουν θετική απήχηση και στο εξωτερικό, αφού τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Ευρώπη εισάγουν τα προϊόντα μας. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο ιδιοκτήτης της «Pelopac» Γιώργος Καταρτζής, τα ελληνικά βιολογικά προϊόντα κατέχουν σημαντικό κομμάτι στην παγκόσμια πίτα πωλήσεων. «Θεωρώ ότι τα βιολογικά προϊόντα αντέχουν στη κρίση», υπογραμμίζει ο κ. Καταρτζής και σημειώνει πως υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι εξαγωγές στις αγορές των ΗΠΑ το 2010 καταγράφουν αύξηση 100% σε σχέση με το 2009, ενώ στην Ευρώπη η άνοδος υπολογίζεται στο 10%.

Αύξηση των καταναλωτών-μείωση των πωλήσεων παρατηρούν οι βιοκαλλιεργητές

Συγκρατημένα αισιόδοξοι εμφανίζονται οι βιοκαλλιεργητές, οι οποίοι παρατηρούν αύξηση των καταναλωτών αλλά αμετάβλητες και σε πολλές περιπτώσεις μείωση στις πωλήσεις τους. Όπως υπογραμμίζει η πρόεδρος της Ένωσης Αγροτών Βιοκαλλιεργητών Β. Ελλάδας Δώρα Ευαγγελινού, λόγω της οικονομικής κρίσης οι καταναλωτές είναι πιο συγκρατημένοι σε σχέση με τις άλλες χρονιές. «Όσοι επέλεγαν τα βιολογικά συνεχίζουν να τα αγοράζουν, απλώς πλέον ψωνίζουν λιγότερα. Οι εποχές που οι καταναλωτές ψώνιζαν με το κιλό αποτελεί μακρινό παρελθόν». Voria.gr

Δημοσιεύτηκε στις 28 Οκτωβρίου, 2010


Σχόλια

pellanet facebook