Την αναστολή της απεργίας αποφάσισαν, με οριακή πλειοψηφία, οι ιδιοκτήτες φορτηγών στην έκτακτη γενική συνέλευσή τους την Κυριακή «με αίσθημα ευθύνης και λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί» από την κινητοποίηση.
Από την πλευρά της, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι εφόσον οι μεταφορείς επανέλθουν στα καθήκοντά τους, η πολιτική επίταξη καθίσταται άνευ αντικειμένου. Στο ψήφισμά τους, οι ιδιοκτήτες είχαν υπογραμμίσει ότι περιμένουν από την κυβέρνηση να άρει την επίταξη και προειδοποιούσαν ότι θα επιστρέψουν στις κινητοποιήσεις εάν το υπουργείο «αθετήσει τις δεσμεύσεις του».
Τα θέματα που ήταν ήδη σε διάλογο και αφορούν στην ασφαλή ένταξη των μεταφορέων «στη νέα πραγματικότητα (αναπτυξιακό, φορολογικό, ασφαλιστικό), η κυβέρνηση τα αντιμετωπίζει παραλλήλως με τις ουσιαστικές και θετικές προτάσεις που έχει παρουσιάσει» ανέφερε η κυβερνητική ανακοίνωση.
«Η αγορά των μεταφορών θα ανοίξει, η μεταρρύθμιση αυτή είναι αναγκαία για την οικονομία και τους πολίτες και γι' αυτό το Νομοσχέδιο θα προχωρήσει» τονίζει η ανακοίνωση, σημειώνοντας ότι «είναι αυτονόητο ότι η κυβέρνηση θα παίρνει κάθε πρωτοβουλία για να διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία της αγοράς και στη συνέχεια».
Οι μεταφορείς θα επιστρέψουν πίσω από το τιμόνι από τη Δευτέρα, ενώ ήδη ομαλοποιείται η κατάσταση στα πρατήρια καυσίμων. Η αγορά έχει αρχίσει να τροφοδοτείται σταδιακά με καύσιμα από ιδιωτικά, επιταγμένα βυτιοφόρα, καθώς και τα βυτιοφόρα του στρατού.
Ήδη σχετική ομαλοποίηση παρατηρείται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Aρκετά πρατήρια βενζίνης στην Αττική εφοδιάστηκαν με καύσιμα και υπήρξε λιγότερη ταλαιπωρία για τους οδηγούς. Στο νομό Θεσσαλονίκης μέχρι το βράδυ ή το αργότερο το πρωί της Δευτέρας εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ο ανεφοδιασμός των περισσότερων πρατηρίων καυσίμων με βενζίνη.
Το πρώτο «φως» στην άκρη του τούνελ φαίνεται ότι εμφανίστηκε μετά την συμβιβαστική πρόταση που κατατέθηκε για αναστολή της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων και ταυτόχρονα άρση της επίταξης.
Την πρόταση αυτή υιοθέτησαν οι απεργοί και αργότερα την αποδέχθηκε και υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει δέσμευση από την πλευρά των απεργών ότι δεν προσφύγουν σε νέες κινητοποιήσεις όσο θα κρατήσει ο διάλογος για το νομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι ο διάλογος θα αφορά τις προτάσεις του υπουργείου για θέματα που αφορούν τα φορολογικά και τα ασφαλιστικά ζητήματα των μεταφορέων, καθώς και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο, θέτοντας όμως εκτός συζήτησης την παράταση του χρόνου προσαρμογής.
Βολές κατά της κυβέρνησης από την Νέα Δημοκρατία
Βολές κατά της κυβέρνησης εκτόξευσε η αξιωματική αντιπολίτευση μετά την ανακοίνωση της αναστολής της απεργίας. Σχολιάζοντας ο βουλευτής της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης δήλωσε πως «τις τελευταίες μέρες η ελληνική κοινωνία πληγώθηκε, η δημόσια εικόνα της χώρας εθίγη, όλα αυτά, με ευθύνη της κυβέρνησης».
«Και τώρα η Κυβέρνηση βρίσκεται μπροστά σε μια ακόμα μεγάλη ευθύνη, να προχωρήσει επιτέλους σε ένα ειλικρινή διάλογο» συνέχισε, «που στόχο θα έχει αφενός την προστασία του χώρου από τον αθέμιτο ανταγωνισμό και αφετέρου μια στοιχειώδη μέριμνα για εκείνους που συνεισέφεραν στην λειτουργία της αγοράς μέχρι σήμερα».
Το Γραφείο Τύπου του ΛΑΟΣ ανέφερε σε σχετική ανακοίνωσή του: «Από τη στιγμή που κυβέρνηση και ιδιοκτήτες φορτηγών βρήκαν κοινό τόπο επαφής, προς τι ο διασυρμός της Ελλάδας και το πλήγμα στον Τουρισμό; Διερωτάται κανείς ποιος θα πληρώσει τις ζημιές που υπέστη ο Τουρισμός και γενικότερα η πατρίδα. Ηθικό δίδαγμα: Πιο προσεκτικές αποφάσεις και προσεκτικότερες μεθοδεύσεις» καταλήγει η ανακοίνωση.
«Η κυβέρνηση οφείλει να αποσύρει αμέσως το απαράδεκτο νομοσχέδιο ή, τουλάχιστον, να το «παγώσει» και να άρει την αντισυνταγματική επιστράτευση, προκειμένου να δώσει άμεση, θετική, δημοκρατική διέξοδο στην απεργία των φορτηγών, αναζητώντας στη συνέχεια λύσεις με εποικοδομητικό διάλογο και με την ευρύτερη δυνατή συναίνεση» ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Π.Λαφαζάνης του ΣΥΡΙΖΑ. «Λύσεις, επιπλέον, που θα αποτρέπουν την παράδοση των οδικών μεταφορών σε μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, σε πανύψηλα κόμιστρα και σε καρτέλ» κατέληξε ο βουλευτής. Newsroom ΔΟΛ
Δημοσιεύτηκε στις 1 Αυγούστου, 2010