Aποφάσισε, επιπλέον, να εφαρμόσει τη σχετική διαδικασία αναδρομικά για όσους έχουν υποβάλει αιτήσεις αποζημίωσης από την αρχή του χρόνου.
Η διοίκηση της επιχείρησης απέστειλε στις κατά τόπους υπηρεσίες οδηγίες για τις προϋποθέσεις και τον τρόπο εφαρμογής της διαδικασίας αποζημίωσης, σημειώνοντας ότι οι αποζημιώσεις θα είναι έως 300 ευρώ για μονοφασικές παροχές και έως 400 ευρώ για τριφασικές ανά συμβάν και καταναλωτή.
Εννοείται ότι, αν το ύψος της ζημίας είναι χαμηλότερο, η αποζημίωση θα είναι ίση με την πραγματική ζημία, ενώ τα ανώτατα όρια θα προσαρμόζονται κάθε χρόνο με βάση τον πληθωρισμό.
Σύμφωνα με τις οδηγίες που απέστειλε η διοίκηση της Δ.Ε.Η., οι προϋποθέσεις για την καταβολή της αποζημίωσης είναι οι εξής:
α) Ο καταναλωτής να ενημερώσει τη Δ.Ε.Η. για τη βλάβη και να υποβάλει την αίτηση αποζημίωσης, αν είναι δυνατόν την ίδια ημέρα ή σε προθεσμία τεσσάρων ημερών από το συμβάν.
β) Η βλάβη να μην οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας αλλά σε τυχαία διακοπή του ουδετέρου αγωγού.
δ) Ο καταναλωτής να θέσει στη διάθεση της Δ.Ε.Η. επί δύο ημέρες, εφόσον του ζητηθούν, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό, που έχει υποστεί βλάβη, προς έλεγχο πριν από την επισκευή τους.
ε) Ο καταναλωτής να θέσει στη διάθεση της Δ.Ε.Η. παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου, με τα οποία:
- Περιγράφεται το είδος κάθε βλάβης και, κατά το δυνατόν, συσχετίζεται αυτή με ενδεχόμενη υπέρταση και
- Τεκμηριώνεται το κόστος επισκευής των βλαβών ή αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού, με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών, εφόσον κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η επισκευή τους.
στ) Ο καταναλωτής να υπογράψει δήλωση, με την οποία θα δηλώνει ότι η ζημία οφείλεται σε τυχαία βλάβη ή αστοχία υλικού του δικτύου της Δ.Ε.Η. και ότι το χρηματικό ποσό που εισπράττει από τη Δ.Ε.Η. ως αποζημίωση είναι απολύτως εύλογο.
Σημειώνεται ότι η Δ.Ε.Η. αποζημιώνει πλήρως (δεν ισχύουν δηλαδή τα όρια των 300 - 400 ευρώ) τους καταναλωτές για βλάβες συσκευών που προκλήθηκαν από υπαιτιότητα υπαλλήλων της ή συνεργαζόμενων εργολάβων, μετά την προσκόμιση των απαραίτητων αποδεικτικών στοιχείων (π.χ. τιμολόγια επισκευών).
Αντίθετα, αν η βλάβη οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας, δεν θα χορηγείται αποζημίωση. Τέτοιοι λόγοι είναι εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες, πυρκαγιές, σεισμοί, απρόβλεπτες παρεμβάσεις δημοσίων αρχών (π.χ. αστυνομία, πυροσβεστική), απεργίες, οι ζημιές από τρίτους που δεν μπορούν να αποφευχθούν, όπως πτώσεις αεροπλάνων, τρομοκρατικές ενέργειες, εξεγέρσεις, τραυματισμοί υποβρυχίων ή υπογείων καλωδίων, βλάβες από τροχαία ατυχήματα, και παρόμοιες πράξεις.
Η Δ.Ε.Η. θα αποφασίζει επί των αιτήσεων για αποζημιώσεις σε 15 ημέρες και η αποζημίωση, εφόσον το αίτημα του καταναλωτή κρίνεται θετικά, θα καταβάλλεται έναν μήνα μετά.
Η Δ.Ε.Η. αποφάσισε ότι η νέα διαδικασία αποζημίωσης ισχύει από τη Δευτέρα, 2 Μαΐου 2011, ωστόσο συμφωνήθηκε με τη ΡΑΕ να εξετασθούν αναδρομικά και υποθέσεις καταναλωτών που είχαν υποβάλει αίτηση αποζημίωσης εντός του 2011, έστω και αν δεν είχαν υποβληθεί στην προθεσμία των τεσσάρων ημερών μετά την ημέρα του συμβάντος, εφόσον βεβαίως προσκομισθούν παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου και υπογραφεί υπεύθυνη δήλωση από τον καταναλωτή.
Οι οδηγίες για την είσπραξη των αποζημιώσεων θα διατίθενται σύντομα στα καταστήματα της Δ.Ε.Η., ενώ θα αποσταλούν στους καταναλωτές και με τους φακέλους των λογαριασμών.
Δημοσιεύτηκε στις 16 Ιουνίου, 2011