Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ημερησία», τα τέλη κυκλοφορίας για το 2011 στα ιδιωτικής χρήσης οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως τις 31 Δεκεμβρίου 2010 θα υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα, ενώ σε όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1/1/2011 τα τέλη θα υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων του κινητήρα.
Όσον αφορά στις χρεώσεις στην πρώτη κατηγορία που αφορά στα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν, ως βάση υπολογισμού θα ληφθούν τα τέλη του 2009 τα οποία κυμαίνονταν από 18 έως και 580 ευρώ και τα οποία αναμένεται να αυξηθούν για το 2011 κατά 15%. Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση υπολογίζει πως θα εισπράξει περίπου 1,3 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 200 εκατ. θα αφορούν στην αύξηση του 15% που θα επιβληθεί σε όλες τις κατηγορίες. Έτσι τα τέλη του 2011 αυξάνονται κατά 2,7 ευρώ στην κατηγορία οχημάτων με κινητήρες έως 300 κ.εκ., 6,9 ευρώ για κινητήρες έως 785 κ.εκ., 16,8 ευρώ για κινητήρες έως 1.357 κ.εκ., 30,3 ευρώ στα ΙΧ με κινητήρες έως 1.928 κ.εκ., 66,9 ευρώ στα μοντέλα με κινητήρες έως 2.357 κ.εκ. Και 87 ευρώ στα πολυτελή ΙΧ με κινητήρες άνω των 2.358 κ.εκ.
Στη δεύτερη κατηγορία όπου και ανήκουν αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά τις 1 Ιανουαρίου 2011 ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται βάσει των εκπομπών ρύπων του κινητήρα και θα κυμαίνεται από 0,50 έως 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο ρύπων που εκπέμπει ο κάθε κινητήρας. Ειδικότερα για αυτοκίνητα με κινητήρες που εκπέμπουν έως 100 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο η χρέωση θα είναι 0,50 λεπτά του ευρώ ανά γραμμάριο που εκπέμπει κάποιο αυτοκίνητο. Για οχήματα με κινητήρες που εκπέμπουν από 101 έως και 150 γρ. ανά χλμ. η χρέωση θα είναι 1 ευρώ ανά γραμμάριο. Αμέσως μετά τοποθετούνται τα ΙΧ με κινητήρες που εκπέμπουν από 151 έως και 200 γρ. CO2 ανά χλμ. με χρέωση 1,5 ευρώ ανά γραμμάριο. Όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν από 201 έως και 250 γρ. CO2 ανά χλμ. θα καταβάλλουν 2 ευρώ και τέλος τα ΙΧ με κινητήρες που εκπέμπουν πάνω από 250 γρ. CO2 ανά χλμ. θα πληρώνουν 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο!
Τέλος, ευνοημένοι εμφανίζονται και οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων με μεγάλους κινητήρες, καθώς καταργείται η έκτακτη εισφορά που κατέβαλαν για τα τέλη του 2010 όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. και η οποία κυμαίνονταν από 150 έως 650 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό
Δημοσιεύτηκε στις 23 Ιουλίου, 2010