Επίσκεψη στο εργοτάξιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στη Νέα Ελβετία πραγματοποίησε σήμερα το πρωί ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσία του Προέδρου της «Αττικό Μετρό ΑΕ» Γιάννη Μυλόπουλου, στελεχών της εταιρίας και εκπροσώπων των εργαζομένων.
Ο κ. Μυλόπουλος ενημέρωσε τον κ. Τζιτζικώστα για την πορεία επανέναρξης των εργασιών στο σημαντικότερο έργο υποδομής όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ οι δυο άνδρες επιθεώρησαν και το σταθμό Νέας Ελβετίας.
Μετά το πέρας της επίσκεψης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας όλο το προηγούμενο διάστημα, με κάθε μέσο που διέθετε, άσκησε πίεση προς κάθε κατεύθυνση ώστε να ξεκολλήσει το έργο. Μετά τη στασιμότητα μηνών, οι εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης επιτέλους ξεκίνησαν, νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν και γι' αυτούς τους λόγους είμαστε ικανοποιημένοι.
Δεν εφησυχάζουμε όμως γιατί το πιο κρίσιμο είναι το έργο να μην ξανακολλήσει. Και προς αυτή την κατεύθυνση ζητούμε από όλα τα μέρη να επικαιροποιήσουν το χρονοδιάγραμμα του έργου και να δεσμευτούν ότι οι εργασίες θα υλοποιηθούν χωρίς άλλες καθυστερήσεις, με στόχο την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής στο πρώτο εξάμηνο του 2020. Αυτό είναι ευθύνη της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου και πρέπει να γίνει άμεσα. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι ξεκίνησαν και πάλι οι εργασίες. Αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία για το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Αρκεί όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους και να υπάρχει συνεχής ροή χρηματοδότησης. Η συνεργασία μας με τον Πρόεδρο της 'Αττικό Μετρό ΑΕ' κ. Μυλόπουλο είναι εξαιρετικά στενή».
Παράλληλα ο κ. Τζιτζικώστας κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση για την εξασφάλιση της υλοποίησης και των επεκτάσεων του Μετρό της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα της επέκτασης του έργου στη δυτική πλευρά του πολεοδομικού συγκροτήματος, για την οποία δεν υπάρχει ακόμη διασφαλισμένη χρηματοδότηση:
«Καλώ την Κυβέρνηση, στα έργα που θα εντάξει για χρηματοδότηση από το 'Ταμείο Γιούνκερ', να συμπεριλάβει τις μελέτες για την επέκταση του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Καταθέτω σήμερα αυτή την πρόταση, γιατί προτεραιότητα για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι η ισόρροπη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης. Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα. Είναι έργο αναπτυξιακό και πρέπει γρήγορα να παραδοθεί στην πόλη, στους κατοίκους και τουςεπισκέπτες. Τόσο γιατί θα βελτιώσει τις μετακινήσεις, όσο και γιατί η ολοκλήρωσή του θαανακουφίσει τους συμπολίτες μας και τους επαγγελματίες και θα αποσυμφορήσει επιτέλους τον αστικό ιστό. Όπως πρέπει να προχωρήσει με τον ίδιο τρόπο και η επέκταση του έργου ως το αεροδρόμιο 'Μακεδονία'.
Πρέπει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και όλοι οι φορείς να βοηθήσουμε για την ολοκλήρωσή του γιατί έτσι βοηθάμε ουσιαστικά την ίδια τη Θεσσαλονίκη. Γι' αυτό και καλώ το αρμόδιο Υπουργείο και όλους τους εμπλεκόμενους να μην υπάρξουν άλλοι αιφνιδιασμοί ή μονομερείς ενέργειες που θα ξαναμπλοκάρουν το έργο».
Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας έθεσε επίσης το ζήτημα της αποζημίωσης των πληγέντων από τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση των εργασιών του μετρό: «Ζητώ από την κυβέρνηση να αποζημιωθούν όλοι εκείνοι οι καταστηματάρχες, επαγγελματίες και επιχειρηματίες που όχι μόνο ταλαιπωρήθηκαν, αλλά σε πολλές περιπτώσεις καταστράφηκαν από την πολυετή καθυστέρηση ολοκλήρωσης του μετρό».
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της 'Αττικό Μετρό ΑΕ' Γιάννης Μυλόπουλος ευχαρίστησε τον κ. Τζιτζικώστα για την εξαιρετική και στενή συνεργασία και τόνισε:
«Δυστυχώς το έργο καθυστέρησε, είχε σταματήσει και ταλαιπώρησε τη Θεσσαλονίκη, τους Θεσσαλονικείς και την οικονομία της πόλης. Όμως πλέον… ξεκόλλησε. Ζήτησα από τον Περιφερειάρχη τη στενή συνεργασία του, την οποία αποδέχτηκε και τον ευχαριστώ, όπως ζητώ και τη συνεργασία όλων των τοπικών φορέων. Οι Θεσσαλονικείς πρέπει κάποτε να καταλάβουμε πως αν δεν ενώσουμε τις δυνάμεις μας και δεν βάλουμε στην άκρη τις όποιες διαφορές μας δε θα μπορέσουμε να προοδεύσουμε και να κάνουμε ένα βήμα μπροστά. Ο κ. Τζιτζικώστας με τη γνωστή ενωτική πορεία του με διαβεβαίωσε πως η ΠΚΜ θα είναι αρωγός και θα μας βοηθήσει στην προσπάθειά μας. Και η 'Αττικό Μετρό ΑΕ' θα έχει ανοιχτές τις πόρτες της ώστε τελικά να πετύχουμε το πολύ ασφυκτικό, αλλά ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα παράδοσης της βασικής γραμμής το πρώτο εξάμηνο του 2020».
Δημοσιεύτηκε στις 31 Μαρτίου, 2016