Αιχμηρός εμφανίζεται ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός, σχολιάζοντας τις πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν στην κρύπτη που βρέθηκε στο κτήριο του ΚΕΕΛΠΝΟ.
«Η ανακάλυψη της «κρύπτης», την οποία αμφισβητούν μόνο τα υπόδικα πρώην στελέχη του ΚΕΕΛΠΝΟ και οι πολιτικοί τους «προστάτες», απλώς αναδεικνύει το μέγεθος της σήψης και τις συμπεριφορές τύπου «μαφίας» που χαρακτήριζαν το σύστημα παραεξουσίας σ'αυτό το φορέα», αναφέρει χαρακτηριστικά σε συνέντευξη του εφ όλης της ύλης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην οποία ωστόσο διευκρινίζει ότι θεσμικά δεν προβλέπεται η ενημέρωση του αρμόδιου υπουργού από τις Δικαστικές αρχές, για έρευνα που είναι σε εξέλιξη και πριν την κατάθεση των σχετικών πορισμάτων από τις ελεγκτικές και ανακριτικές αρχές. «Επομένως, ο υπουργός Υγείας δεν γνωρίζει και δεν οφείλει να γνωρίζει κάτι παραπάνω από όσα έχουν ήδη δημοσιευτεί στον Τύπο και πολύ περισσότερο λεπτομέρειες για τα ευρήματα των ερευνών», επισημαίνει.
Όσον αφορά στο ζήτημα του «Ερρίκος Ντυνάν», τονίζει πως «οι πολιτικές ευθύνες για την πώληση ενός υψηλής ποιότητας Νοσοκομείου κοινωφελούς χαρακτήρα σε μια ιδιωτική τράπεζα, είναι προφανείς, αυταπόδεικτες και σκανδαλώδεις. Οι ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες, είμαι σίγουρος ότι έχουν διερευνηθεί».
Όσον αφορά την Εξεταστική Επιτροπή για την Υγεία, συστήνει υπομονή. Η εξεταστική για την Υγεία που θα παραδώσει τις προσεχείς ημέρες τα πορίσματά της για όλες τις υποθέσεις που διερευνά, και η ερώτηση προς τον Ανδρέα Ξανθό ήταν ξεκάθαρη: Πιστεύετε ότι τα πορίσματα της θα οδηγήσουν στην σύσταση προανακριτικής επιτροπής;
«Η σύσταση προανακριτικής Επιτροπής είναι ένα από τα ενδεχόμενα στα οποία θα καταλήξει το τελικό πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής. Την οριστική και τελεσίδικη απόφαση, θα πάρει με υπευθυνότητα και θεσμική σοβαρότητα, η Ολομέλεια της Βουλής. Μέχρι τότε ας κάνουμε υπομονή», είπε χαρακτηριστικά.
«Προφανώς, δεν μπορεί κανείς στα σοβαρά να μιλήσει για αποτυχία ενός εγχειρήματος που κάνει τα πρώτα του δύσκολα και αργά βήματα», απαντά ο υπουργός Υγείας στην κριτική που δέχεται για την εφαρμογή της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και του νέου θεσμού του οικογενειακού γιατρού. Όμως απαντά και στην κριτική που ασκήθηκε από γιατρούς που πρόσκεινται στο ΣΥΡΙΖΑ και απέδωσαν στην πολιτική του, τα χαμηλά ποσοστά που συγκέντρωσαν στις πρόσφατες εκλογές. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Η κριτική που ασκούν όχι γενικώς οι γιατροί του ΣΥΡΙΖΑ αλλά μια μικρή ομάδα πρώην γιατρών του ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ, μεταξύ των οποίων και συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ που από 1-1-2019 καλούνται να κλείσουν τα ιδιωτικά τους ιατρεία μετά από 4 χρόνια μεταβατικό διάστημα , είναι όχι απλώς συντεχνιακή και χωρίς σοβαρά επιχειρήματα , αλλά το σημαντικότερο, δεν έχει καμιά σχέση ούτε με τις συλλογικές αποφάσεις του Τμήματος Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε με το πολιτικό σχέδιο αναδιοργάνωσης της ΠΦΥ και της δημόσιας περίθαλψης που υλοποιεί η κυβέρνηση».
Όπως εξηγεί ο Α.Ξανθός, αναφερόμενος - μεταξύ άλλων - στη φαρμακευτική πολιτική, «πολιτική εξόντωσης της φαρμακοβιομηχανίας και ειδικά της εγχώριας , δεν προκύπτει από πουθενά. Μια νέα ισορροπία αναζητούμε μεταξύ της ασυδοσίας των χρόνων πριν την κρίση και των ισοπεδωτικών περικοπών και στρεβλώσεων της μνημονιακής περιόδου». Όπως αναφέρει, στον προϋπολογισμό του 2019 «έχουμε ήδη προβλέψει μια μικρή , αλλά πολύ σημαντική από την άποψη του κλίματος στην φαρμακευτική αγορά, προσαύξηση κατά 45 εκατ. ευρώ στη νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη». Στην ίδια κατεύθυνση και ανάλογα με τον διαθέσιμο «δημοσιονομικό χώρο» , θα κινηθεί το υπουργείο Υγείας και στα επόμενα χρόνια καταλήγει.
Ο υπουργός Υγείας αναφέρεται στο νομοσχέδιο «σκούπα» που ετοιμάζεται και λέει πως οι διατάξεις του θα επιλύουν σοβαρά προβλήματα και εκκρεμότητες στο Σύστημα Υγείας. «Μια τέτοια εκκρεμότητα είναι η νόμιμη κυκλοφορία στην ελληνική αγορά μη νικοτινούχων διαλυμάτων/υγρών για το ηλεκτρονικό τσιγάρο , που εκ παραδρομής δεν είχε προβλεφθεί στην προηγούμενη νομοθέτηση για να νέα καπνικά προϊόντα», επισημαίνει. Μάλιστα, λέει ότι μετά από αυτό το ν/σ θα ακολουθήσει ένα ακόμα με αντικείμενο τη «θεσμική αναδιοργάνωση του ΕΣΥ» , δηλαδή τη διαμόρφωση νέου πλαισίου για τους Οργανισμούς των ΥΠΕ , των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας , την αναδιοργάνωση του ΚΕΣΥ και της ιατρικής εκπαίδευσης.
Ο Α.Ξανθός παραδέχεται πως η καθημερινότητα στο ΕΣΥ, ιδιαίτερα στα μεγάλα τριτοβάθμια νοσοκομεία που σηκώνουν το κύριο βάρος της εφημερίας στα αστικά κέντρα , εξακολουθεί να είναι δύσκολη αλλά σε καμιά περίπτωση επικίνδυνη. «Οι ελλείψεις και τα προβλήματα στην Υγεία ήταν και θα είναι πάντα ένα «αγαπημένο θέμα» δημοσιογραφικής προβολής», αναφέρει και υπογραμμίζει πως το ΕΣΥ , παρά τις «Κασσάνδρες» που διαρκώς «προφητεύουν» την κατάρρευση του, χάρις στην υπερπροσπάθεια του προσωπικού και χάρις στη σοβαρή λειτουργική υποστήριξη που έχει δεχθεί αυτά τα χρόνια, εξακολουθεί να είναι όρθιο, αξιόπιστο και κυρίως προσβάσιμο σε όλους, χωρίς διακρίσεις.
Όσον αφορά τον ΕΟΠΥΥ, ο Οργανισμός σύντομα θα έχει νέο πρόεδρο, όπως εκτιμά ο υπουργός Υγείας που τονίζει ότι «δεν υπάρχει κενό διοίκησης στον ΕΟΠΥΥ και μάλιστα ξεκινά άμεσα η υλοποίηση του νέου σύγχρονου Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας».
Ακολουθεί η συνέντευξη του υπουργού Υγείας:
ΕΡ: Έχετε ενημέρωση ενημέρωση για την κρύπτη που αποκαλύφθηκε στο κτίριο του ΚΕΕΛΠΝΟ ; Ποια η αξία των εγγράφων που εντοπίστηκαν;
Απ:Είναι γνωστό ότι θεσμικά δεν προβλέπεται η ενημέρωση του αρμόδιου υπουργού από τις Δικαστικές αρχές, για έρευνα που είναι σε εξέλιξη και πριν την κατάθεση των σχετικών πορισμάτων από τις ελεγκτικές και ανακριτικές αρχές . Επομένως, ο υπουργός Υγείας δεν γνωρίζει και δεν οφείλει να γνωρίζει κάτι παραπάνω από όσα έχουν ήδη δημοσιευτεί στον Τύπο και πολύ περισσότερο λεπτομέρειες για τα ευρήματα των ερευνών. Η ανακάλυψη της «κρύπτης» , την οποία αμφισβητούν μόνο τα υπόδικα πρώην στελέχη του ΚΕΕΛΠΝΟ και οι πολιτικοί τους «προστάτες» , απλώς αναδεικνύει το μέγεθος της σήψης και τις συμπεριφορές τύπου «μαφίας» που χαρακτήριζαν το σύστημα παραεξουσίας σ'αυτό το φορέα .
Ερ: Εκτιμάτε ότι με βάση την ενημέρωση που έχετε, υπάρχουν μόνο πολιτικές ευθύνες στην υπόθεση του νοσοκομείου «Ερρίκος Ντυνάν» ή θα πρέπει να διερευνηθούν και τυχόν ποινικές;
Απ:Οι πολιτικές ευθύνες για την πώληση ενός υψηλής ποιότητας Νοσοκομείου κοινωφελούς χαρακτήρα σε μια ιδιωτική τράπεζα , είναι προφανείς , αυταπόδεικτες και σκανδαλώδεις . Οι ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες, είμαι σίγουρος ότι έχουν διερευνηθεί. Όπως γνωρίζετε , στο αρχικό μέρος του πορίσματος που αφορά το «Ερρίκος Ντυνάν», διατυπώνεται ρητά ότι απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές αρχές για πράξεις ή παραλείψεις συγκεκριμένων πολιτικών προσώπων. Η Δικαιοσύνη ερευνά ποινικές και όχι πολιτικές ευθύνες.
Ερ: Η εξεταστική για την υγεία που θα παραδώσει τις προσεχείς ημέρες τα πορίσματα της για όλες τις υποθέσεις που διερευνά, πιστεύετε ότι θα οδηγήσει στην σύσταση προανακριτικής επιτροπής;
Απ: Η σύσταση προανακριτικής Επιτροπής είναι ένα από τα ενδεχόμενα στα οποία θα καταλήξει το τελικό πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής . Την οριστική και τελεσίδικη απόφαση, θα πάρει με υπευθυνότητα και θεσμική σοβαρότητα , η Ολομέλεια της Βουλής . Μέχρι τότε ας κάνουμε υπομονή.
Ερ: Πρόσφατα συναντήσατε τους γιατρούς για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Η εκτίμηση αρκετών από αυτούς, είναι ότι η μεταρρύθμιση στην ΠΦΥ και ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού που για 1η φορά αρχίζει να εφαρμόζεται στην Ελλάδα, εξελίσσεται πολύ αργά. Συμμερίζεστε την άποψή τους αυτή;
Απ: Η κριτική για καθυστερήσεις στην υλοποίηση της μεταρρύθμισης είναι βάσιμη και αποδεκτή , αλλά δεν είναι εκεί το θέμα.
Με τον ΙΣΑ έχουμε γνωστές και καταγεγραμμένες διαφορές για το νέο μοντέλο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Υπάρχει μια κρίσιμη διαχωριστική γραμμή : εμείς υποστηρίζουμε την ανάγκη ανάπτυξης αποκεντρωμένων δημόσιων δομών με «πυρήνα» τους τον οικογενειακό γιατρό και την διεπιστημονική ομάδα υγείας (νοσηλευτής, επισκέπτης υγείας , κοινωνικός λειτουργός ) που μπορούν να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες υγείας με έμφαση στην πρόληψη , την αγωγή υγείας και την κοινοτική φροντίδα. Αυτή η φροντίδα μόνο με συνεργασία των επαγγελματιών υγείας μπορεί να προκύψει και μόνο από καλά εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό με αποκλειστική απασχόληση στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας. 'Αρα το σχέδιο υλοποιείται κατά βάση από το προσωπικό του ΕΣΥ και των ΤΟΜΥ , ενώ ο ρόλος των ιδιωτών γιατρών προβλέπεται επικουρικός. Ο ΙΣΑ και οι περισσότερες διοικήσεις των Ιατρικών Συλλόγων, επειδή ακριβώς εκπροσωπούν κατά κύριο λόγο τα -καλώς νοούμενα- συμφέροντα των ελευθεροεπαγγελματιών γιατρών , αντιστρατεύονται αυτή την προοπτική και πρακτικά υπερασπίζονται το σημερινό μη σύστημα στο χώρο της ΠΦΥ ,καθώς και την προοπτική το κράτος και το ασφαλιστικό σύστημα να αγοράζουν κατά προτεραιότητα υπηρεσίες από τον ιδιωτικό τομέα.
Όσον αφορά στους εκπροσώπους των ασθενών, τους δόθηκαν ικανοποιητικές απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματα και στις ανησυχίες τους για το ρόλο του οικογενειακού γιατρού, τη διαδικασία παραπομπής σε γιατρούς άλλων ειδικοτήτων που παρακολουθούν χρονίως πάσχοντες , τις εξαιρέσεις που προβλέπει ο νόμος και τη δυνατότητα επιλογής οικογενειακού γιατρού.
Ερ: Ακόμα και οι γιατροί που πρόσκεινται στο ΣΥΡΙΖΑ, κάνουν λόγο για μερική αποτυχία του μοντέλου της ΠΦΥ, την οποία μάλιστα - όπως υποστηρίζουν ορισμένοι εξ αυτών - πλήρωσαν στις πρόσφατες εκλογές των ιατρικών συλλόγων . Τι τους απαντάτε;
Απ: Προφανώς, δεν μπορεί κανείς στα σοβαρά να μιλήσει για αποτυχία ενός εγχειρήματος που κάνει τα πρώτα του δύσκολα και αργά βήματα. Βήματα τα οποία -παρεμπιπτόντως οι πολίτες που έχουν δεχθεί υπηρεσίες από τις ΤΟΜΥ -τα θεωρούν πολύ πετυχημένα. Αυτές οι αλλαγές χρειάζονται χρόνο και αλλαγή κουλτούρας , τόσο των υγειονομικών όσο και της κοινωνίας , για να εδραιωθούν και να επηρεάσουν τη συνολική οργάνωση και λειτουργία του Συστήματος Υγείας . Η κριτική που ασκούν όχι γενικώς οι γιατροί του ΣΥΡΙΖΑ αλλά μια μικρή ομάδα πρώην γιατρών του ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ μεταξύ των οποίων και συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ, που από 1-1-2019 καλούνται να κλείσουν τα ιδιωτικά τους ιατρεία μετά από 4 χρόνια μεταβατικό διάστημα , είναι όχι απλώς συντεχνιακή και χωρίς σοβαρά επιχειρήματα , αλλά το σημαντικότερο, δεν έχει καμιά σχέση ούτε με τις συλλογικές αποφάσεις του Τμήματος Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε με το πολιτικό σχέδιο αναδιοργάνωσης της ΠΦΥ και της δημόσιας περίθαλψης που υλοποιεί η κυβέρνηση.
Ερ: Είστε ικανοποιημένος από την πορεία εφαρμογής της νέας φαρμακευτικής πολιτικής; Γιατί η φαρμακοβιομηχανία, ο ΣΦΕΕ αλλά και η ΠΕΦ εξακολουθούν να κάνουν λόγο για πολιτική εξόντωσης τους ;
Απ: Το νέο «μίγμα» φαρμακευτικής πολιτικής στη μεταμνημονιακή περίοδο είναι υπό διαμόρφωση . Έχουν δρομολογηθεί πολύ σημαντικά διαρθρωτικά - και όχι οριζόντια - μέτρα , όπως η Επιτροπή ΗΤΑ και η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης των νέων φαρμάκων , τα πάνω από 50 σύγχρονα θεραπευτικά πρωτόκολλα , το Σύστημα Ηλεκτρονικής Προέγκρισης του ΕΟΠΥΥ για τα εκτός ενδείξεων φάρμακα , το διαφανές και δίκαιο σύστημα τιμολόγησης και ανατιμολόγησης από τον ΕΟΦ , η δημοσιοποίηση , πάλι από τον ΕΟΦ , των οικονομικών σχέσεων της φαρμακοβιομηχανίας με Επιστημονικές Ιατρικές Εταιρείες , ΕΛΚΕ και γιατρούς . Ο ΣΦΕΕ και η ΠΕΦ , ενώ αναγνωρίζουν όλα τα παραπάνω και κυρίως την κανονικότητα που έχει επέλθει στις πληρωμές , αντιδρούν επειδή συνεχίζονται και μετά το Μνημόνιο οι υψηλές επιστροφές ( claw back) λόγω υπέρβασης του όντως χαμηλού κλειστού προϋπολογισμού για το φάρμακο. Πολιτική εξόντωσης της φαρμακοβιομηχανίας και ειδικά της εγχώριας , δεν προκύπτει από πουθενά. Μια νέα ισορροπία αναζητούμε μεταξύ της ασυδοσίας των χρόνων πριν την κρίση και των ισοπεδωτικών περικοπών και στρεβλώσεων της μνημονιακής περιόδου. Στον προϋπολογισμό του 2019 έχουμε ήδη προβλέψει μια μικρή , αλλά πολύ σημαντική από την άποψη του κλίματος στην φαρμακευτική αγορά, προσαύξηση κατά 45 εκατ. ευρώ στη νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη. Στην ίδια κατεύθυνση και ανάλογα με τον διαθέσιμο «δημοσιονομικό χώρο» , θα κινηθούμε και στα επόμενα χρόνια. Ξεκαθαρίζουμε πάντως ότι η πρώτιστη πολιτική μας προτεραιότητα είναι η σταδιακή μείωση των πολύ μεγάλων επιβαρύνσεων που έχει υποστεί η κοινωνία τα προηγούμενα 8 χρόνια στον τομέα του φαρμάκου . Και εδώ υπάρχουν επίσης δείγματα γραφής ανακουφιστικά για τους ασθενείς , όπως η μείωση κατά 40 εκατ. ευρώ της προβλεπόμενης συμμετοχής τους στο κόστος, όταν επιλέγουν γενόσημα και η μείωση κατά 20 εκατ. ευρώ της επίπτωσης του 1 ευρώ ανά συνταγή λόγω της κατάργησης του περιορισμού των 3 φαρμάκων ανά συνταγή . Όσο λοιπόν τα βήματα αυτά δεν μπορούν να επιταχυνθούν και όσο δεν ελέγχεται αποτελεσματικά η ζήτηση , ο όγκος και η τιμή αποζημίωσης των συνταγογραφούμενων φαρμάκων , ο υπουργός Υγείας δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένος , παρά την πολύ σημαντική αλλαγή που έχει γίνει στο θέμα της καθολικής κάλυψης των φαρμακευτικών αναγκών των ανασφάλιστων πολιτών.
Ερ: Ετοιμάζεται νομοσχέδιο σκούπα. Μάλιστα υπάρχουν πληροφορίες ότι σ αυτό θα υπάρχουν σαφείς πλέον ρυθμίσεις για το θέμα του καπνίσματος και των λοιπών προϊόντων που μιμούνται το κάπνισμα. Υπάρχει κάτι που μπορείτε να ανακοινώσετε;
Απ: Είναι ήδη στην Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή ένα ν/σ που θα έχει σημαντικά κεφάλαια όπως οι προδιαγραφές ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών κλινικών, η θεσμική ανασυγκρότηση του ΚΕΕΛΠΝΟ και η μετατροπή του σε ένα σύγχρονο Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας ( ΕΟΔΥ) , η θεσμοθέτηση για 1η φορά στη χώρα ενός Εθνικού Ινστιτούτου Νεοπλασιών με στόχο την ανάπτυξη ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης για τον καρκίνο , καθώς και αρκετές λοιπές διατάξεις που επιλύουν σοβαρά προβλήματα και εκκρεμότητες στο Σύστημα Υγείας. Μια τέτοια εκκρεμότητα είναι η νόμιμη κυκλοφορία στην ελληνική αγορά μη νικοτινούχων διαλυμάτων/υγρών για το ηλεκτρονικό τσιγάρο , που εκ παραδρομής δεν είχε προβλεφθεί στην προηγούμενη νομοθέτηση για να νέα καπνικά προϊόντα. Μετά από αυτό το ν/σ θα ακολουθήσει ένα ακόμα με αντικείμενο τη «θεσμική αναδιοργάνωση του ΕΣΥ» , δηλαδή τη διαμόρφωση νέου πλαισίου για τους Οργανισμούς των ΥΠΕ, των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας, την αναδιοργάνωση του ΚΕΣΥ και της ιατρικής εκπαίδευσης.
Ερ: Πληθαίνουν τελευταία οι ειδήσεις που κάνουν λόγο για μια δύσκολη έως και επικίνδυνη καθημερινότητα σε αρκετά μεγάλα νοσοκομεία, ιδίως κατά την περίοδο που αυτά εφημερεύουν. Τα ράντζα είναι το αγαπημένο θέμα των ΜΜΕ ή μια σταθερά σκληρή πραγματικότητα;
Απ:Η καθημερινότητα στο ΕΣΥ και ιδιαίτερα στα μεγάλα τριτοβάθμια νοσοκομεία που σηκώνουν το κύριο βάρος της εφημερίας στα αστικά κέντρα , εξακολουθεί να είναι δύσκολη αλλά σε καμιά περίπτωση επικίνδυνη. Αναμονές στα ΤΕΠ υπάρχουν , η ταλαιπωρία και οι αντιξοότητες δεν έχουν εξαλειφθεί , ράντζα σε ορισμένα νοσοκομεία και κλινικές εξακολουθούν να αναπτύσσονται μετά από εφημερία. Επίσης , λείπουν ειδικευόμενοι γιατροί και σίγουρα έχουν επιβαρυνθεί οι υπόλοιποι ειδικευμένοι γιατροί. Όμως παράλληλα, υπάρχει εξαιρετική ιατρική και νοσηλευτική φροντίδα που παρέχεται με ευσυνειδησία και φιλότιμο από το ανθρώπινο δυναμικό των νοσοκομείων. Το ΕΣΥ , παρά τις «Κασσάνδρες» που διαρκώς «προφητεύουν» την κατάρρευσή του, χάρις στην υπερπροσπάθεια του προσωπικού και χάρις στη σοβαρή λειτουργική υποστήριξη που έχει δεχθεί αυτά τα χρόνια, εξακολουθεί να είναι όρθιο, αξιόπιστο και κυρίως προσβάσιμο σε όλους, χωρίς διακρίσεις. Οι ελλείψεις και τα προβλήματα στην Υγεία ήταν και θα είναι πάντα ένα «αγαπημένο θέμα» δημοσιογραφικής προβολής , σε αντίθεση με τα πολλά θετικά βήματα που γίνονται αυτή την περίοδο στη στελέχωση και χρηματοδότηση των δημόσιων δομών, στην ανάπτυξη της ΠΦΥ και της Επείγουσας Ιατρικής, στην ενίσχυση των υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας, αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων και Αποθεραπείας-Αποκατάστασης. Η καθολική κάλυψη του πληθυσμού και η επιβίωση της δημόσιας περίθαλψης σε περίοδο κρίσης, δεν ήταν ούτε αυτονόητη, ούτε δεδομένη εξέλιξη. Έγινε πράξη επειδή υπήρχε ισχυρή πολιτική βούληση και ήταν κορυφαία προτεραιότητα για όλη την κυβέρνηση. Αυτό δεν είναι εξαγγελία, δεν είναι ωραία λόγια, δεν είναι εμπαιγμός, είναι μετρήσιμη αλλαγή που ενισχύει την κοινωνική συνοχή και την αξιοπρέπεια των ανθρώπων.
Ερ: Πότε εκτιμάτε ότι θα τοποθετηθεί ο νέος πρόεδρος στον ΕΟΠΥΥ. Πως λειτουργεί σήμερα ο οργανισμός;
Απ: Η ανοικτή προκήρυξη για τη θέση του προέδρου του ΕΟΠΥΥ είναι ακόμα σε εξέλιξη. Θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των υποψηφίων και όπως συνέβη και την προηγούμενη φορά, θα γίνει η καλύτερη δυνατή επιλογή για τη Διοίκηση ενός τόσο κρίσιμου αποζημιωτικού φορέα υγείας . Ο Οργανισμός σήμερα βρίσκεται σε διαρκώς βελτιούμενη πορεία, δεν υπάρχει κενό διοίκησης, ξεκινά η υλοποίηση του νέου σύγχρονου ΕΚΠΥ ( Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας) και το στοίχημα είναι να συνεχίσει ο ΕΟΠΥΥ να καλύπτει περισσότερες ανάγκες των πολιτών (ασφαλισμένων και ανασφάλιστων), να περιορίζει οικονομικές επιβαρύνσεις, να διευκολύνει το έργο των παρόχων και να εξορθολογίζει τις δημόσιες δαπάνες υγείας, συνεισφέροντας πιο αποτελεσματικά στην ανθρωποκεντρική - ποιοτική φροντίδα και στην «ηθικοποίηση» του Συστήματος Υγείας.
Δημοσιεύτηκε στις 11 Νοεμβρίου, 2018