Το θέμα του ΟΣΕ, που ζημιώνει το Δημόσιο κατά 1 δισ. ευρώ ετησίως, ανοίγει η κυβέρνηση αμέσως μετά το Πάσχα, θέτοντας στόχο την ιδιωτικοποίησή του και παράλληλα την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του. Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει ανακοινώσει ότι εξετάζει την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την εταιρεία που διαχειρίζεται τις μεταφορές, αλλά όχι και στο δίκτυο το οποίο θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του κράτους. Σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, τα σενάρια που επεξεργάζονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών προβλέπουν παραχώρηση έως 49% της εταιρείας σε στρατηγικό επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει και το μάνατζμεντ. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να προβεί και σε αξιοποίηση των ακινήτων του ΟΣΕ σε συνδυασμό με παραχωρήσεις σε ιδιώτες. Αυτό αφορά βασικά τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, όπου μπορεί να αναπτυχθεί πλήθος εμπορικών δραστηριοτήτων. Ο προϋπολογισμός προβλέπει έσοδα ύψους 2,5 δισ. ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις, στόχος, όμως, ο οποίος θεωρείται πολύ δύσκολο να επιτευχθεί, τουλάχιστον σε αυτή τη συγκυρία. Μετά το Πάσχα θα συνεδριάσει η αρμόδια διυπουργική επιτροπή, προκειμένου να λάβει αποφάσεις για το μέλλον του ΟΣΕ και γενικότερα για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Σύμφωνα με τον κ. Παπακωνσταντίνου, «το πρόγραμμα θα ανακοινωθεί σύντομα», ενώ «ως προς το χρονοδιάγραμμα, έχουμε προβλέψεις για έσοδα μέσα στην τριετία στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης, έχουμε όμως και τις συνθήκες των αγορών τις οποίες λαμβάνουμε υπόψη ώστε να επιτύχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα». Οι επιχειρήσεις που παίρνουν σειρά για αποκρατικοποίηση μετά τον ΟΣΕ, είναι οι εξής: ΔΕΠΑ: Εξετάζεται η τοποθέτηση στρατηγικού επενδυτή, όχι για το δίκτυο αλλά για την εκμετάλλευση, έως 49%. ΕΥΑΘ: Εξετάζεται και εδώ περαιτέρω ιδιωτικοποίηση έως 49%. Το δίκτυο θα παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο. Καζίνο: Προωθείται η πώληση των καζίνο σε Πάρνηθα, Κέρκυρα και Ρόδο.
ΛΑΡΚΟ: Εξετάζεται η ιδιωτικοποίησή της, ίσως όχι εξ ολοκλήρου. Το πλαίσιο θεωρείται ευνοϊκό, καθώς έχει ανεβεί και η τιμή του νικελίου. Λιμάνια: Εξετάζεται η δημιουργία εταιρείας συμμετοχών, που θα διαχειρίζεται περισσότερα από ένα λιμάνια. Ακίνητα: Εξετάζεται η δημιουργία εταιρειών ακινήτων ομοειδούς χαρακτήρα (αστικά, τουριστικά και εμπορικά ακίνητα).
Για τον ΟΠΑΠ δεν εξετάζεται η περαιτέρω ιδιωτικοποίησή του, αλλά η ανανέωση των αδειών του και ο εξορθολογισμός των στοιχημάτων μέσω Ιnternet, που αυξάνουν τα έσοδά του. Newsroom ΔΟΛ
Δημοσιεύτηκε στις 3 Απριλίου, 2010