Η οδική ασφάλεια πρέπει να αντιμετωπιστεί ως θέμα εθνικής σημασίας, καθώς ο αριθμός των θυμάτων της ασφάλτου τις τρεις τελευταίες δεκαετίες παραπέμπει σε εθνική τραγωδία, τόνισε ο Κ.Παπούλιας, στη διάρκεια σχετικής εκδήλωσης του ΕΜΠ. Τουλάχιστον 1.600 οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση του ΕΜΠ με θέμα την Οδική Ασφάλεια, που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια, στην αίθουσα της Παλαιάς Βουλής, την Τρίτη, η Ελλάδα κατέχει σταθερά την τελευταία θέση στην οδική ασφάλεια μεταξύ των 15 παλαιότερων μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μια από τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των «27», με περίπου 150 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων το χρόνο, τη στιγμή που οι καλύτερες χώρες στην Οδική Ασφάλεια έχουν περίπου 50 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων το χρόνο. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια επικίνδυνη παγίωση του αριθμού των νεκρών σε επίπεδο πάνω από 1.600 νεκρούς το χρόνο, μετά από μια μείωση των νεκρών κατά περίπου 20% μεταξύ των ετών 2000-2002, δηλαδή κατά την περίοδο εφαρμογής του πρώτου Στρατηγικού Σχεδίου, σύμφωνα με τον καθηγητή της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ Γιώργο Κανελλαΐδη.
«Ακούγεται πια μονότονο αλλά δεν παύει να είναι τραγικό. Κάθε χρόνο χιλιάδες συμπολίτες μας χάνουν τη ζωή τους ή γίνονται ένα με συντρίμμια από σίδερα και λαμαρίνες στην άσφαλτο· 1605 άνθρωποι το 2007, οι περισσότεροι από αυτούς νέοι, πολλοί μόλις παιδιά» σημείωσε ο Κάρολος Παπούλιας, ενώ συμπλήρωσε πως «στα τελευταία είκοσι χρόνια είναι σαν να έχει χαθεί από το χάρτη μια πόλη σαν τη Βέροια ή σαν να είναι νεκροί και βαριά τραυματίες όλοι οι κάτοικοι μιας πόλης σαν την Πάτρα».
«Η οδική ασφάλεια πρέπει πια να αντιμετωπιστεί σαν θέμα προσωπικής και εθνικής σημασίας αφού και ο αριθμός των θυμάτων τις τρεις τελευταίες δεκαετίες παραπέμπει σε εθνική τραγωδία» τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και σημείωσε ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί το θέμα της οδικής ασφάλειας με επιμονή.
«Η σημερινή ημερίδα πρέπει να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα, ότι χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια, συντονισμός, δράση και ευαισθητοποίηση από όλους» είπε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Χατζηδάκης.
Το γεγονός ότι στο δεύτερο εξάμηνο του 2007 υπήρξε μείωση των θανατηφόρων τροχαίων της τάξεως του 13% ως αποτέλεσμα του νέου ΚΟΚ, αποτελεί ένα ενθαρρυντικό στοιχείο, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη. Επιπλέον, η απόφαση για τη δημιουργία μιας διυπουργικής συντονιστικής επιτροπής για τα θέματα της οδικής ασφάλειας με όλη την αναγκαία τεχνική και επιστημονική υποστήριξη «για να μπορούμε να έχουμε μια σοβαρή και υπεύθυνη παρακολούθηση σε μόνιμη βάση των προβλημάτων και να μπορούμε να επεμβαίνουμε έγκαιρα κι αποτελεσματικά» είναι άλλο ένα ενθαρρυντικό βήμα για την οδική ασφάλεια, όπως πρόσθεσε ο υπουργός Μεταφορών. «Στην Ελλάδα 1.600 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο της ζωή τους. Σε ολόκληρη την Ευρώπη 1,3 εκατομμύρια ατυχήματα στους δρόμους κοστίζουν 40.000 θανάτους και 1,7 εκατομμύρια τραυματίες», είπε ο υπουργός Εσωτερικών Προκόπης Παυλόπουλος, αναφέροντας στη συνέχεια τα μέτρα που πρέπει να προωθήσουν τα αρμόδια υπουργεία ώστε να σταματήσει ο «Μολώχ της ασφάλτου». Επιπλέον, ο κ. Παυλόπουλος ανέφερε ότι στο πρώτο τετράμηνο του 2008 εμφανίστηκε μείωση των θανάτων από τροχαία της τάξης του 7%, ενώ έχουν μειωθεί και τα πολύνεκρα ατυχήματα.
«Είναι θλιβερό να βλέπει κανείς που βρίσκεται η Ελλάδα στο θέμα της οδικής ασφάλειας, πρέπει όμως να αναγνωρίσουμε ότι υπάρχει και μια διάσταση ελπίδας», ανέφερε ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος. «Πρέπει να πούμε ότι σε 5 χρόνια από σήμερα, μέχρι το παραμικρότερο σημείο της ελληνικής επικράτειας θα πηγαίνει κανείς με ασφάλεια με το αυτοκίνητό του», σημείωσε ο κ. Ξανθόπουλος.
Δημοσιεύτηκε στις 4 Ιουνίου, 2008