ΟΣΛΟ. Μπορεί να ακούγεται απίστευτο, αλλά το τελευταίο βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο θα πρέπει να πουληθεί το πολύ μέχρι το 2035, έτσι ώστε να υποβοηθηθεί η παγκόσμια προσπάθεια για περιορισμό της κλιματικής αλλαγής και αποτροπή της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει μελέτη που είδε χθες το φως της δημοσιότητας.
Η έκθεση για την αποτύπωση των δράσεων για το κλίμα (CAT), που υποστηρίζεται από τρεις ευρωπαϊκές ερευνητικές ομάδες, επισημαίνει την ανάγκη δραστικών αλλαγών στα μέσα μεταφοράς και τη στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και την ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης των καυσίμων, καθώς οι μεταφορές ευθύνονται για το 14% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων που επιτείνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Τον περασμένο Δεκέμβριο, οι ηγέτες του κόσμου, κατά τη διάρκεια της διάσκεψης στο Παρίσι, δεσμεύτηκαν να περιορίσουν την αύξηση των παγκόσμιων θερμοκρασιών έτσι ώστε αυτές να μην ξεπεράσουν του δύο βαθμούς Κελσίου πάνω από τη θερμοκρασία πριν από τη βιομηχανική επανάσταση.
«Υπολογίζουμε ότι το τελευταίο βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο θα πρέπει να πωληθεί περίπου το 2035», επισημαίνει η έκθεση, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι τα τελευταία αυτοκίνητα αυτού του τύπου θα κινούνται στους δρόμους το πολύ μέχρι το 2050. Η CAT είναι μία από τις βασικές οργανώσεις που καταγράφει τις κυβερνητικές προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, με συμμετοχή και επιστημόνων που λαμβάνουν μέρος στη σύνταξη της έκθεσης του ΟΗΕ για το κλίμα.
«Είναι απίστευτο ότι είναι τόσο νωρίς, αυτό θα επιφέρει μια σημαντική αλλαγή σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία», εξηγεί ο Νίκλας Χόνε, του Νέου Κλιματικού Ινστιτούτο. Η σταδιακή κατάργηση των οχημάτων που κινούνται με πετρέλαιο ή βενζίνη έρχεται πολύ νωρίτερα από ό,τι είχε υπολογιστεί από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Toyota, παραδείγματος χάριν, έχει εκπονήσει πρόγραμμα σύμφωνα με το οποίο θα περιοριστούν οι εκπομπές των επικίνδυνων για το περιβάλλον αερίων το 2050 στο 90% των εκπομπών του 2010.
Πολλοί επιστήμονες πιστεύουν ότι ο στόχος του 1,5 βαθμού Κελσίου, που θεωρείται από πολλά αναπτυσσόμενα κράτη το επικίνδυνο ορόσημο για την εμφάνιση ξηρασίας, πλημμυρών και ανόδου της στάθμης της θάλασσας, είναι ήδη ανέφικτος.
Ειδικότερα, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι οι νέες τεχνολογίες θα κληθούν να κατεβάσουν τον «παγκόσμιο θερμοστάτη» στα τέλη του αιώνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η φετινή χρονιά είναι η θερμότερη που έχει καταγραφεί από την αρχή της τήρησης μετεωρολογικών αρχείων και οι μέσες θερμοκρασίες που καταγράφονται βρίσκονται περίπου ένα βαθμό Κελσίου υψηλότερα από τις θερμοκρασίες της προβιομηχανικής περιόδου.
Η έκθεση αναφέρει ότι η μεταστροφή σε «καθαρά αυτοκίνητα» επιβάλλει και τη γενικότερη στροφή σε καθαρότερες μορφές ενέργειας.
πηγη:καθημερινή
Δημοσιεύτηκε στις 23 Σεπτεμβρίου, 2016