Pellanet

Αύξηση 0,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων

Αύξηση 0,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σ.σ. καταστήματα  τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών και του discount καναλιού) το πρώτο εξάμηνο του 2022 (στοιχεία YTD έως 19 Ιουνίου 2022), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Σύμφωνα με την NielsenIQ, η ανάπτυξη προέρχεται αποκλειστικά από αυξημένες τιμές, καθώς η ζήτηση παρουσιάζει αρνητική τάση για το σύνολο των μεγάλων κατηγοριών, όπως τις κωδικοποιεί η εταιρεία.

Αναφορικά με την πορεία επιλεγμένων κατηγοριών ταχέων διακινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs), η τάση σε αξία του +0,7% που σημειώνουν οδηγείται κυρίως από τις κατηγορίες των τροφίμων & ποτών, οι οποίες παρουσιάζουν και τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις, στο +4,2%, με αποτέλεσμα οι όγκοι πωλήσεων να υποχωρούν κατά -2,7%. Ωστόσο οι επιμέρους κατηγορίες εμφανίζουν εντελώς διαφορετικές δυναμικές. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι κατηγορίες του ελαιόλαδου, του συσκευασμένου τυριού, αλλά και των αλεύρων, των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά +22,7%, +9,6% & +9,1% αντίστοιχα. Σύμφωνα με την  NielsenIQ στην αύξηση αυτή έχουν συμβάλει ιδιαίτερα οι μήνες Μάιος και Ιούνιος, οι οποίοι έχουν παρουσιάσει σημαντικά πιο έντονες ανατιμήσεις, σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Αυξημένο είναι και το επίπεδο των τιμών για τις μεγάλες κατηγορίες της φροντίδας του νοικοκυριού, αλλά και της προσωπικής περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να υποχωρήσει σημαντικά σε ποσοστό -5,3% & -3,6%, επίσης κατ’ αντιστοιχία. Μεταξύ των κατηγοριών που έχουν σημειώσει τις πιο υψηλές ανατιμήσεις είναι το αλουμινόχαρτο (+16,7%), αλλά και οι πάνες (+9,0%).

Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο των πληθωριστικών πιέσεων οι καταναλωτές προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα, επιλέγοντας όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία κατά βάση πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το branded (επώνυμα) προϊόντα. Αυτό, σύμφωνα με την NielsenIQ, έχει οδηγήσει σε μια αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά, σε σχέση με το 2021, από το +12,7 στο +13,6%. Επίσης, λιανέμποροι και προμηθευτές επίσης επιδιώκουν να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους εντείνοντας την προωθητική δραστηριότητα μέσα στα καταστήματα, η οποία έχει φτάσει στο +66,4% για το σύνολο των FMCGs

 

ΠΗΓΗ

Δημοσιεύτηκε στις 25 Ιουλίου, 2022


Σχόλια

pellanet facebook

Ροή Ειδήσεων

14:27 - Ανακοίνωση Αγροτικού Συλλόγου Ημαθίας

14:22 - Ο Προέδρος της Βουλής σε εκδήλωση της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου

14:19 - Στην Κρύα Βρύση με παραγωγούς ο ΥφΑΑΤ, Διονύσης Σταμενίτης

14:16 - Ημερίδα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο Δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης

14:14 - Υλοποίηση Δράσεων Παράκτιων και Υποβρύχιων Καθαρισμών στη Χαλκιδική από την Περιβαλλοντική Οργάνωση ISEA

14:05 - Δήμος Δίου-Ολύμπου: Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση ύψους 1.275.000 ευρώ από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσω ΕΣΠΑ για την κατασκευή νέου κτιρίου στο χώρο του παλιού σχολείου Πλαταμώνα προκειμένου να στεγαστεί το νηπιαγωγείο της κοινότητας

15:55 - Κυριακή 23 Φεβρουαρίου – Εκδήλωση μνήμης για τα Τέμπη στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών

15:11 - Συνάντηση της Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνάς Αηδονά με τους Δημάρχους της Π.Ε. Πιερίας – Δύο νέα σχολεία κατασκευάζονται στην Πιερία με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

15:04 - Συνελήφθη σεκιούριτι που ξέχασε ανοιχτές τις μπάρες στις γραμμές του ΟΣΕ στη Χαμοστέρνας

14:56 - Σαντορίνη: Ουρές στα πρακτορεία, άρον άρον φεύγουν από το νησί -«Το βράδυ κοιμήθηκα στο γκαράζ, στο αυτοκίνητο»