Pellanet

Καλάθι του νοικοκυριού: Στο 96,12% των προϊόντων οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές

Στο 96,12% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «Kαλάθι του Nοικοκυριού», οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές την 25η εβδομάδα εφαρμογής του (19/4/2023 -25/42023), ενώ η μεσοσταθμική αξία του είναι μειωμένη κατά 2,5% συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύθσεων.

«Είναι η 4η συνεχόμενη εβδομάδα με μεσοσταθμική μείωση. Η προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας συνεχίζεται»,  σχολίασε σε ανάρτησή του στο Twitter, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.

 

Πώς αγοράζουν από το «Καλάθι»

Παρότι η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών (ποσοστό 80%) πιστεύει ότι το καλάθι του νοικοκυριού από μόνο του δεν επαρκεί ως μέτρο ανάσχεσης της ακρίβειας, προκρίνοντας ως λύση τη μείωση του ΦΠΑ (το λένε 9 στους 10), η αγοραστική συμπεριφορά για 4 στους 10 καταναλωτές άλλαξε λόγω του καλαθιού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία σχετικής έρευνας της NielsenIQ που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου Shopper Trends Event, που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς, το καλάθι έγινε η αιτία για να επισκέπτονται οι καταναλωτές συχνότερα ορισμένες από τις γνωστές αλυσίδες.

Συγκεκριμένα κερδισμένη αλυσίδα από τη πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης αναδεικνύεται η Σκλαβενίτης που συγκεντρώνει ποσοστό 61% και ακολουθούν η Lidl και η ΑΒ με 50%, η My Market με 42% και η Μασούτης με 33%.

Αμέσως μετά έρχονται ο Κρητικός με 22%, ο Γαλαξίας με 22% και η Market In με 20%.

Σημειώνεται ότι το ποσοστό της Σκλαβενίτης είναι πιο δυνατό στην Αττική, ενώ στη Θεσσαλονίκη είναι πιο δυνατή η Μασούτης.

Ποια προϊόντα «τρεντάρουν»

Τα 10 προϊόντα που αγοράζονται πιο συχνά και περιλαμβάνονται στο καλάθι, είναι τα ζυμαρικά, το ρύζι, οι βασικές κατηγορίες γαλακτοκομικών, όπως το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι, ο καφές, τα όσπρια, το χαρτί υγείας και κουζίνας και το αλεύρι για όλες τις χρήσεις.

Σημειώνεται ότι 1 στους 4 καταναλωτές αναφέρει ότι αγοράζει πιο συχνά τα προαναφερόμενα προϊόντα από τη στιγμή που μπήκαν στο καλάθι.

Στον αντίποδα, οι βρεφικές τροφές (κρέμες και γάλα), το σαμπουάν για μωρά και οι πάνες ενηλίκων είναι οι κατηγορίες που έχουν τη μικρότερη απήχηση στα προϊόντα εντός καλαθιού.

 

ΠΗΓΗ

Δημοσιεύτηκε στις 20 Απριλίου, 2023


Σχόλια

pellanet facebook

Ροή Ειδήσεων

14:23 - Ο Δήμος Σκύδρας τιμήθηκε με το Βραβείο Ολυμπισμού 2024

14:21 - Συνάντηση επιμόρφωσης για τα στελέχη των Κέντρων Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

14:19 - Το ταμείο του Δήμου στο Δημαρχείο Κονταριώτισσας θα λειτουργήσει Δευτέρα και Τρίτη 23-24 και 30-31 Δεκεμβρίου

14:17 - Συνάντηση εργασίας Δημάρχου Έδεσσας με Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας: Ζητήματα ανταποδοτικότητας για τους υδροηλεκτρικούς σταθμούς

14:16 - Δήμος Δίου-Ολύμπου: Συγχαρητήριο μήνυμα του Δημάρχου Βαγγέλη Γερολιόλιου προς την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας Σοφία Μαυρίδου, για τον ορισμό της ως Αναπληρώτρια Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας

19:11 - Εορταστικό «Είμαι στον τόπο σου» στην TV100 – Πέλλα: Γιορτή τέχνης

18:55 - Ολοκληρώθηκε η πρωτοβουλία του Δ΄ημου Σκύδρας ΄ΣΚΥ-ΔΡΑση για το βιβλίο 2024′

14:04 - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΤΗΣ ΑΜΚΕ ΙΑΣΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΜΥΘΟΥΠΟΛΗ

14:00 - 5η Δ. ΣΥΝΑΞΗ ΤΕΤΑΡΤΗΣ 18/12: Χωρισμός και Υπόσχεση (Γέν. 13,11-18)

10:58 - Στο Κάιρο ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Διονύσης Σταμενίτης για το SUPMED του CIHEAM – Montpellier