Pellanet

Καλάθι του νοικοκυριού: Στο 96,12% των προϊόντων οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές

Στο 96,12% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «Kαλάθι του Nοικοκυριού», οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές την 25η εβδομάδα εφαρμογής του (19/4/2023 -25/42023), ενώ η μεσοσταθμική αξία του είναι μειωμένη κατά 2,5% συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύθσεων.

«Είναι η 4η συνεχόμενη εβδομάδα με μεσοσταθμική μείωση. Η προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας συνεχίζεται»,  σχολίασε σε ανάρτησή του στο Twitter, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.

 

Πώς αγοράζουν από το «Καλάθι»

Παρότι η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών (ποσοστό 80%) πιστεύει ότι το καλάθι του νοικοκυριού από μόνο του δεν επαρκεί ως μέτρο ανάσχεσης της ακρίβειας, προκρίνοντας ως λύση τη μείωση του ΦΠΑ (το λένε 9 στους 10), η αγοραστική συμπεριφορά για 4 στους 10 καταναλωτές άλλαξε λόγω του καλαθιού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία σχετικής έρευνας της NielsenIQ που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου Shopper Trends Event, που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς, το καλάθι έγινε η αιτία για να επισκέπτονται οι καταναλωτές συχνότερα ορισμένες από τις γνωστές αλυσίδες.

Συγκεκριμένα κερδισμένη αλυσίδα από τη πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης αναδεικνύεται η Σκλαβενίτης που συγκεντρώνει ποσοστό 61% και ακολουθούν η Lidl και η ΑΒ με 50%, η My Market με 42% και η Μασούτης με 33%.

Αμέσως μετά έρχονται ο Κρητικός με 22%, ο Γαλαξίας με 22% και η Market In με 20%.

Σημειώνεται ότι το ποσοστό της Σκλαβενίτης είναι πιο δυνατό στην Αττική, ενώ στη Θεσσαλονίκη είναι πιο δυνατή η Μασούτης.

Ποια προϊόντα «τρεντάρουν»

Τα 10 προϊόντα που αγοράζονται πιο συχνά και περιλαμβάνονται στο καλάθι, είναι τα ζυμαρικά, το ρύζι, οι βασικές κατηγορίες γαλακτοκομικών, όπως το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι, ο καφές, τα όσπρια, το χαρτί υγείας και κουζίνας και το αλεύρι για όλες τις χρήσεις.

Σημειώνεται ότι 1 στους 4 καταναλωτές αναφέρει ότι αγοράζει πιο συχνά τα προαναφερόμενα προϊόντα από τη στιγμή που μπήκαν στο καλάθι.

Στον αντίποδα, οι βρεφικές τροφές (κρέμες και γάλα), το σαμπουάν για μωρά και οι πάνες ενηλίκων είναι οι κατηγορίες που έχουν τη μικρότερη απήχηση στα προϊόντα εντός καλαθιού.

 

ΠΗΓΗ

Δημοσιεύτηκε στις 20 Απριλίου, 2023


Σχόλια


pellanet facebook

Ροή Ειδήσεων

13:30 - Φωταγώγηση της Βυζαντινής Φάτνης της ενορίας Αγίου Γεωργίου

13:26 - ΣΥΣΚΕΨΗ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ «ΌΡΑΜΑ»

13:23 - Μιχάλης Κατρίνης: ”Κοινωνικά δίκαιη η φορολόγηση των κερδών των τραπεζών”.

13:21 - Λάκης Βασιλειάδης: Συνάντηση με τους παραγωγούς για την ασθένεια στα πυρηνόκαρπα

13:20 - Φωταγώγηση Χριστουγεννιάτικου Δέντρου στη Σκύδρα – Παρ. 6 Δεκ. 2024 – Πρόσκληση και Πρόγραμμα γιορτινών εκδηλώσεων

13:18 - Ομιλία Λάκη Βασιλειάδη στην Ολομέλεια της Βουλής για το φορολογικό

13:16 - Για την δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για την εξάλειψη της έμφυλης βίας και ευχαριστήριο

16:07 - ΕΔΕΣΣΑ : ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΜΕΑ-ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΚΑΛΙΑ

16:03 - 3η Δ. ΣΥΝΑΞΗ ΤΕΤΑΡΤΗΣ 4/12: Ο Αβραάμ στην Αίγυπτο (Γέν. 12,11-20)

16:01 - Συνάντηση του Ευρωπαίου Επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Α. Τζιτζικώστα με τον Έλληνα Υπουργό Εξωτερικών Γ. Γεραπετρίτη