Μπορεί το εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών να έχει αυξηθεί, έστω και οριακά, πλην όμως επιμένουν να ψωνίζουν με λίστα στα σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το διαθέσιμο εισόδημα του τομέα των νοικοκυριών (και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά - ΜΚΙΕΝ) αυξήθηκε κατά 0,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 29,2 δισ. ευρώ σε 29,3 δισ. ευρώ.
Ταυτόχρονα η τελική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά αυξήθηκε κατά 1,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 31,6 δισ. ευρώ σε 32,2 δισ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, υπέρμαχοι της λίστας αγορών πριν περάσουν την πόρτα του σούπερ μάρκετ είναι οι Έλληνες, ενώ κάνουν και έρευνα αγοράς για τις τιμές αξιοποιώντας το Διαδίκτυο. Οι συμπεριφορές αυτές, τις οποίες διαπιστώνει έρευνα καταναλωτών που διενήργησε πρόσφατα η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, αποτελούν αν μη τι άλλο απότοκο της πολυετούς οικονομικής κρίσης.
Σύμφωνα με την έρευνα το 93% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα κάνει λίστα με τα είδη που χρειάζεται να αγοράσει από το σούπερ μάρκετ, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των χωρών στις οποίες πραγματοποιήθηκε η έρευνα (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία). Το αντίστοιχο ποσοστό σε όλες τις χώρες όπου διεξήχθη η έρευνα είναι 84%, ενώ μόνο 11% δεν κάνει καμία προετοιμασία και προχωράει σε αυθόρμητες αγορές.
Επιπλέον, το 45% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο προκειμένου να αναζητήσει πληροφορίες για τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει από το σούπερ μάρκετ και κυρίως για τις τιμές τους.
Πηγη:seleo.gr
Δημοσιεύτηκε στις 1 Νοεμβρίου, 2017