Στο «σανίδι» η ελληνική λαογραφία
● Δυο έργα-απεικονίσεις της πρόσφατης ιστορίας μας στις Συκιές από ● «Φιάκας» και «Ο Προεστώς του χωριού» στις 2,3 & 6 Ιουλίου
Συνεχίζεται και τον Ιούλιο το ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων από τον δήμο Νεάπολης-Συκεών, με τα τοπικά εργαστήρια να παρουσιάζουν έργα της ελληνικής θεατρικής παράδοσης, στις παραστάσεις που απομένουν για το φετινό καλοκαίρι.
Οι παραστάσεις που κλείνουν το πρόγραμμα είναι ο «Φιάκας», που ανεβαίνει στο Κλειστό Θέατρο Συκεών, στις 9:30μ.μ. την Κυριακή και τη Δευτέρα 2 & 3 Ιουλίου, από την Κεντρική Σκηνή «Μελίνα Μερκούρη» και «Ο Προεστώς του χωριού», που παρουσιάζεται στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών, στις 9:15 μ.μ. την Πέμπτη 6 Ιουλίου, από το Θεατρικό Εργαστήρι «Θέσπις».
Η αρχή γίνεται με τον «Φιάκα» του Δημοσθένη Μισιτζή για να ακολουθήσει «Ο Προεστώς του χωριού» του Σπυρίδωνος Περεσιάδη. Πρόκειται για δυο έργα, που παρουσιάζουν χαρακτήρες που άφησαν το στίγμα τους σε αλλοτινές ελληνικές κοινωνίες και των οποίων στοιχεία έχουν βεβαίως παραμείνει μέχρι και στο παρόν μας.
ΤΑ ΕΡΓΑ
► «ΦΙΑΚΑΣ»
Πηγαίνοντας λίγο πιο πίσω, η Κεντρική Σκηνή «Μελίνα Μερκούρη» επέλεξε να παρουσιάσει τον «Φιάκα» του Δημοσθένη Μισιτζή, όπου ο πρωταγωνιστής αγωνίζεται για την καλοπέραση, αλλάζει επαγγέλματα, ελίσσεται, γοητεύει με τον θεατρινισμό του και συγκινεί αθώους και αφελείς, θύματα της κατεργαριάς του.
Στα τέλη του 19ου αιώνα, στην Κωνσταντινούπολη, ένας δονζουανίσκος απατεώνας, που δραστηριοποιείται στους κύκλους της υψηλής κοινωνίας, προσπαθεί να κατακτήσει την πολύφερνη αλλά αφελή Ευανθία. Με την συνδρομή του κουτοπόνηρου υπηρέτη του Γιάννη, και κάτω από την πίεση των δανειστών του, σκαρφίζεται μία απάτη, ώστε να καρπωθεί τη μεγάλη περιουσία της, εκμεταλλευόμενος την απειρία και την ημιμάθειά της.
Σε αυτή την πάντα φρέσκια και επίκαιρη κωμωδία, που αποπνέει την πολίτικη ατμόσφαιρα της εποχής της, ο Δημοσθένης Κωνσταντίνου Μισιτζής, δάσκαλος και θεατρικός συγγραφέας, καυτηριάζει την προσκόλληση στους συρμούς, στη μόδα, την ημιμάθεια αλλά και την αχαλίνωτη φαντασία και ευκολοπιστία που επικρατούσε στους νεανικούς κύκλους της ελληνικής κοινότητας. Πιστεύει ότι σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για γρήγορο πλουτισμό και κοινωνική ανέλιξη, δημιουργείται το κοινωνικό πλαίσιο που λειτουργεί σαν ο ηθικός αυτουργός της απάτης.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σταμάτης Στάμογλου
ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Μαγδαληνή Σίγα
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ: Αναστασία Γυλλού
ΜΟΥΣΙΚΗ: Κώστας Βόμβολος
ΣΤΙΧΟΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ: Αναστασία Τσακίρη, Κώστας Βόμβολος
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Ανέστης Αμανατίδης, Σταμάτης Στάμογλου
ΑΦΙΣΑ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Τέση Δροσοπούλου
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Φιάκας: Παναγιώτης Διμπιτούζης, Γιάννης: Ορέστης Πρεφτίτσης, Ευανθία: Στέλλα Γιαλετζή, Κοκκώνα Φρόσω: Αναστασία Τσακίρη, Καζαμίας: Σωτήρης Γκουντσούδης, Πιστωτές: Καίτη Λάζου, Αλέξανδρος Χρυσάφης
► «Ο ΠΡΟΕΣΤΩΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ»
Κωμειδύλλιο του Σπυρίδωνος Περεσιάδη, που γράφτηκε στις αρχές του 20ου αιώνα και καταγράφει με τρόπο γλαφυρό και ξεκαρδιστικό ήθη και συμπεριφορές των ανθρώπων του λαού της ελληνικής υπαίθρου.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιώργος Κιουρτσίδης
ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Άννα-Μαρία Αγγελίδου
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Κώστας Βόμβολος
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Άννα- Μαρία Αγγελίδου
ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Κώστας Βόμβολος
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Γιώργος Κιουρτσίδης, Ανέστης Αμανατίδης
Δημοσιεύτηκε στις 30 Ιουνίου, 2017