Σε έναν κόσμο που θεωρείται περίεργο να μην έχει κάποιος λογαριασμό στο Facebook, η απόλυτη εξουσία και κυριαρχία των site κοινωνικής δικτύωσης είναι εντυπωσιακή... Ωστόσο , ενώ το Facebook έχει γνωρίσει ραγδαία ανάπτυξη , δεδομένου ότι για πρώτη φορά δημιουργήθηκε το 2004 και τώρα μπορεί να υπερηφανεύεται για 1,23 δισεκατομμύρια χρήστες, έχει συναντήσει πρόσφατα έντονη κριτική ότι χάνει την αίγλη του. Οι έφηβοι φαίνεται να έχουν αρχίσει να βαριούνται το διάσημο site, εγκαταλείποντάς το για νέους… αντιπάλους του. Η έντονα αυξημένη τάση προς την online διαφήμιση έχει επίσης ενοχλήσει πολλούς χρήστες. Κόπωση των social media «Για τους εφήβους, το Facebook έχει γίνει σαν να πηγαίνουν σε ένα πάρτι με τους γονείς τους», δήλωσε ο Γκάβιν Χαμάρ, διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας του μάρκετινγκ των social media, Sendible . «Όσο οι νέοι αναζητούν περισσότερα ιδιωτικά κοινωνικά δίκτυα, όπου μπορούν να επικοινωνήσουν με τους φίλους τους χωρίς τους γονείς τους να τους παρακολουθούν, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε την έξοδο των εφήβων από το Facebook ». Αναλυτές δήλωσαν στο CNBC αυτή η τάση θα μπορούσε να γίνει φέτος ισχυρότερη, απειλώντας να διαβρώσει την κυριαρχία του γίγαντα της κοινωνικής δικτύωσης, αν και οι περισσότεροι δήλωσαν ότι θα ήταν δύσκολο να φανταστούμε έναν κόσμο όπου το Facebook θα έχει χάσει το στέμμα του εντελώς. Στο τέλος του 2013 οι ερευνητές της GlobalWebIndex, εταιρεία παροχής δεδομένων, διαπίστωσαν ότι ο αριθμός των Αμερικανών εφήβων που δραστηριοποιούνται στο Facebook έπεσε στο 56% κατά το τρίτο τρίμηνο του 2013 από 76% στο πρώτο τρίμηνο. Η άνοδος των εφαρμογών Σύμφωνα με GlobalWebIndex, οι έφηβοι στρέφονται προς τα apps μηνυμάτων όπως το WeChat, το site βίντεο Vine και to site φωτογραφιών Flickr. Η Sendible επισημαίνει ότι όταν και αν οι έφηβοι εγκαταλείψουν το Facebook υπάρχει ο κίνδυνος η περιοχή να γίνει λιγότερο δημοφιλής με άλλες ηλικιακές ομάδες επίσης, μια τάση που είναι το κεντρικό κίνητρο πίσω από τις εξαγορές του Facebook όπως το Instagram το 2012 και το WhatsApp φέτος, καθώς και της προσπάθειάς του να αγοράσει το Snapchat στα τέλη του περασμένου έτους . Η Sendible πρόσθεσε ότι η αυξανόμενη κόπωση απέναντι κοινωνικό δίκτυο είναι ο βασικός κίνδυνο για το Facebook, μια τάση που είναι πιθανό να οδηγήσει σε μεγαλύτερη εστίαση στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και της πιο περιορισμένης επαφής μεταξύ φίλων. «Με την αύξηση του αριθμού των διαφημίσεων που εμφανίζονται στο Facebook πλέον, είναι ακόμη πιο δύσκολο για τους χρήστες να δουν αυτό που είναι σημαντικό», τόνισε. Οι περισσότεροι αναλυτές πάντως καταλήγουν, στο ότι η κυριαρχία του Facebook στον κόσμο της κοινωνικής δικτύωσης, αν και έχει αποσταθεροποιηθεί, δεν αναμένεται να ανατραπεί σύντομα. «Το Facebook θα συνεχίσει να σημειώνει επιτυχία για πολύ καιρό ακόμη, αλλά μόνο αν διατηρεί τους χρήστες ευτυχισμένους . Είναι μία δύσκολη πράξη εξισορρόπησης, αλλά που αποδίδει καλά αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Jon Myers, διευθύνων σύμβουλος για την EMEA στο Marin λογισμικού. «Το Facebook μπορεί να είναι ο μεγάλος χαμένος του 2014» τόνισε η Ρέιτσελ Γουντ, επικεφαλής στρατηγικής στην Andrews Aldridge.
Δημοσιεύτηκε στις 23 Απριλίου, 2014