Pellanet

Απαντήσεις του κ. Χρήστου Σπίρτζη στα ερωτήματα των δημοσιογράφων για το νομοσχέδιο για τις Μεταφορές

 

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, επειδή αυτό το τελευταίο που είπατε είναι πάρα πολύ σοβαρό, υπονοείτε ότι η εταιρεία η οποία ουσιαστικά ξεκίνησε από την Ελλάδα υποτίθεται αυτή τη δραστηριότητά της, δεν έχει φορολογηθεί ποτέ στην Ελλάδα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπονοώ ότι η έδρα δεν είναι στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα υπάρχει υποκατάστημα. Από εκεί και πέρα εγώ δεν θα μπω στη λογική των φορολογικών δηλώσεων του υποκαταστήματος μιας εταιρείας με έδρα στο Λονδίνο.

Μην ταράζεστε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ταραζόμαστε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μια εταιρεία που δεν ξεκίνησε από την Ελλάδα, αλλά από το Λονδίνο και έχει υποκατάστημα εδώ πέρα και στηρίζεται έτσι τόσο ανοιχτά η συγκεκριμένη εταιρεία, από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δεν πρέπει να μας πει τι φορολογικές δηλώσεις έχει; Τι έχει πληρώσει φόρο στην Ελλάδα για τη δραστηριότητά της; Εδώ εμείς ακούμε ότι οι μισοί ταξιτζήδες, δεν έχουμε στοιχεία σαν Υπουργείο δυστυχώς, γιατί δεν υπήρχε το θεσμικό πλαίσιο που τώρα επιχειρούμε να έχουμε, ότι συνεργάζεται με τους μισούς αυτοκινητιστές της χώρας. Γίνεται να μην έχει πληρώσει ένα ευρώ φόρο; Εσείς τι λέτε;

Λέω εγώ τώρα αύριο με το καλό θα έρθει ο κ. Δρανδάκης, έχω μιλήσει και μαζί του στο τηλέφωνο, είχα δεσμευτεί ότι πριν πάει το σχέδιο νόμου στη Βουλή, θα τους καλέσουμε να έρθουν να καταθέσουν τις απόψεις τους. Απλά κάνω μια έκκληση να φέρουν τις φορολογικές τους δηλώσεις για να δούμε τι έχουν αποδώσει στη χώρα μας.

Επίσης αυτή η εταιρεία από ότι έχει πει ο εκπρόσωπός της, και όχι μόνο, έχει πουληθεί μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και φαντάζομαι ότι θα πρέπει κάποια οφέλη να έχουν μείνει στη χώρα. Αν ισχύουν οι πληροφορίες που σας είπα λίγο πριν δεν έχουν μείνει. Δεν πρέπει να το δούμε αυτό;

Δεν πρέπει να το δούμε; Κάντε τον κόπο να μπείτε στο διαδίκτυο, έχετε κινητό τηλέφωνο. Κάντε τον κόπο να δείτε τις εταιρείες του Λονδίνου. Κάντε τον κόπο. Δημοσιογράφος είστε έγκριτος. Ξέρετε να ψάχνετε καλύτερα από εμένα. Κάντε τον κόπο να μπείτε στις αγγλικές εταιρείες στο διαδίκτυο. Μη με ρωτάτε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τοποθέτηση εκτός μικροφώνου.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Λέω εγώ τώρα είναι ελληνική ή διεθνής; Είναι το ελληνικό θαύμα ή δεν είναι;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πριν την εξαγορά ή ….

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πριν την εξαγορά. Πριν την εξαγορά πείτε μου μέσα στο 2017, φέτος. Πείτε μου για το ελληνικό θαύμα που ξεκίνησε το 2011. Δεν έχω κάτι προσωπικό ούτε με την εταιρεία, ούτε με τον κ. Δρανδάκη. Δηλώνω ότι λατρεύω την Beat, την καινοτομία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ρωτάω ως επίσημη πολιτεία να μας πείτε εάν έχει υποβάλει φορολογικές δηλώσεις ποτέ στην Ελλάδα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα πάτε στον κ. Πιτσιλή που είναι η αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή να σας ενημερώσει. Δεν είναι δική μου δουλειά. Η δική μου δουλειά είναι να βάλω το θεσμικό πλαίσιο και να αναδείξω μερικά πράγματα που είναι θέμα. Και είναι σε κοινή κτήση όλων σας. Εσείς τώρα άμα μπείτε στο διαδίκτυο θα το δείτε. Είναι κάτι δύσκολο αυτό που λέω; Μπείτε τώρα. Μπείτε τώρα στο διαδίκτυο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με το νέο καθεστώς η εταιρεία δηλαδή επιβάλλεται να έχει θυγατρική και όχι υποκατάστημα στην Ελλάδα; Βοηθήστε μας να καταλάβουμε δηλαδή τι αλλάζει ως προς αυτό που είναι και από ότι φαίνεται το καυτό θέμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι το μόνο θέμα. Είναι να τηρείται η νομοθεσία. Με τη νέα νομοθεσία λοιπόν οι εταιρείες διαμεσολάβησης εφόσον ασκούν συγκεκριμένη δραστηριότητα και έχουν συγκεκριμένα κριτήρια λειτουργίας, υποχρεώνονται στο να κόβουν αποδείξεις, να καταθέτουν ποια είναι η έδρα τους στη χώρα μας, να καταθέτουν ποιος είναι ο νόμιμος εκπρόσωπός τους, να καταθέτουν τις συμβάσεις που έχουν με τα ταξί, να καταθέτουν τις συμβάσεις των αυτοκινητιστών όχι με την εταιρεία διαμεσολάβησης, αλλά με τα ταξί που συνεργάζονται, ώστε να διασφαλίσουμε ότι παρέχεται ένα μεταφορικό έργο σύμφωνα με το νόμο. Να κόβουν μια απόδειξη ανά πράξη που γίνεται για να μπορεί να γίνεται έλεγχος. Τα προφανή.

Αυτά που ισχύουν δηλαδή για όλο τον υπόλοιπο κόσμο εκτός από τις συγκεκριμένες εταιρείες διαμεσολάβησης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχω καταλάβει ακόμα υπουργέ. Έχετε αποδείξεις σαφείς, αδιάσειστες;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε σαφείς αποδείξεις και θα τις έχετε και εσείς εάν κάνετε τον κόπο ….

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί είπατε να το κοιτάξουμε κιόλας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εάν κάνετε τον κόπο να μπείτε στο διαδίκτυο στις αγγλικές εταιρείες, ποια ήταν η μετοχική σύνθεση μέσα στο 2017 της συγκεκριμένης εταιρείας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα είστε σίγουρος ότι δεν έχουν πληρώσει φόρο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα, δεν είπα εγώ για τους φόρους. Είπα για τη μετοχική σύνθεση. Αυτό που ζήτησα είναι επειδή έχει έδρα στο Λονδίνο και δεν έχει θυγατρική εδώ, έχει υποκατάστημα, ζητάω τις φορολογικές δηλώσεις να τις φέρει ο κ. Δανδράκης, επειδή άκουσα ότι πλήρωνε φόρους εδώ, δραστηριοποιούνταν κανονικά κλπ.

Μια εταιρεία η οποία συνεργάζεται με τα μισά ταξί της Αθήνας, έτσι δεν είναι; Έτσι δεν έχετε διαβάσει και εσείς;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ισχύει. Ισχύει αυτό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έπρεπε να έχει μια φορολογική δήλωση που θα έχει φέρει κάποια έσοδα στο ελληνικό δημόσιο; Αν ισχύει αυτό. Αυτό. Τόσο απλή είναι η ερώτηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μου επιτρέπετε; Σε ότι αφορά την αναστολή υποχρέωσης της αντικατάστασης των ταξί ως το 2020, είπατε ότι αυτό γίνεται λόγω οικονομικής κρίσης. Τα ρυπογόνα οχήματα όμως δεν θα τα πληρώσουμε ούτως ή άλλως και δεν θα υπάρχουν και επιπτώσεις στη δημόσια υγεία που μεταφράζεται..

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε με λίγο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επιτρέψτε μου. Δεν ξέρω αυτό πόσο θα επηρεάσει και την προσπάθεια, τις δεσμεύσεις, που έχει αναλάβει η χώρα σε ό,τι αφορά συγκεκριμένους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για ζητήματα κλιματικής αλλαγής κλπ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς θα μπορούσαμε να πάμε και το συζητάμε, σε μια πολιτική απαγόρευσης οριζόντια σε όλη τη χώρα αυτοκινήτων τεχνολογίας euro 3, euro 4. Είμαστε όμως μια χώρα που περνάει τον 7ο – 8ο χρόνο κρίσης και είμαστε μια χώρα που δεν έχουμε αυτοκινητοβιομηχανία. Είμαστε μια χώρα που έχουμε θεσμοθετήσει μηχανισμούς ελέγχου και για το περιβάλλον και για το πώς λειτουργούν τα αυτοκίνητά μας, πώς ελέγχονται αυτά και αν ρυπαίνουν ή όχι. Από αυτά δεν απαλλάσσεται κανείς.

Άρα οποιοδήποτε αυτοκίνητο είτε επαγγελματικό, είτε ιδιωτικής χρήσης υπάρχει, οφείλει να έχει τους ρύπους που ορίζει η νομοθεσία. Οφείλει επίσης να περνάει ΚΤΕΟ, να γίνει και αυτό αξιόπιστο, γιατί και εκεί ακούμε πολλά.

Ή θα πάμε σε μια λογική απαγόρευσης κάποιων τεχνολογιών, αυτό σημαίνει ότι έχει η χώρα την οικονομική δυνατότητα να το αντέξει και στο ισοζύγιό της και ο κόσμος της, οι πολίτες, οι επαγγελματικές ομάδες, ή πρέπει να προσελκύσουμε κάποιες παραγωγικές επενδύσεις στη χώρα που θα συμμετέχουν στην παραγωγή και αυτοκινήτων, ή άλλων προϊόντων, προκειμένου να έχουμε τη δυνατότητα να καταναλώσουμε τέτοια προϊόντα.

Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε στη λογική του χθες. Παίρνουμε δάνεια και αγοράζουμε αυτοκίνητα. Παίρνουμε δάνεια και αγοράζουμε λεωφορεία και τελικά μας μένουν μόνο τα δάνεια. Άρα καλό είναι και οι εταιρείες που παράγουν αυτοκίνητα να δούνε και τη χώρα μας. Είναι πλέον μια χώρα που έχει πολύ μεγάλη σταθερότητα και πολιτική και προοπτικές και να επενδύσουν εδώ για να καθίσουμε και εμείς με την ησυχία μας και για περιβαλλοντικούς λόγους, εκτός των άλλων, να μειώσουμε αυτούς τους χρόνους στα επαγγελματικά αυτοκίνητα είτε αφορούν τα λεωφορεία, είτε αφορούν τα φορτηγά, που ξέρετε ότι είναι πολύ πάνω από τα ταξί ο χρόνος λειτουργίας τους, είτε αφορά και τα ιδιωτικής χρήσης.

Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνεται από τη μια πλευρά μόνιμα. Δηλαδή από τη χώρα μας ως καταναλωτή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ ήθελα να σας ρωτήσω, δεν ξέρω εάν το κατάλαβα καλά, για τις συμβάσεις για τις εταιρείες διαμεσολάβησης με τους οδηγούς. Αυτό το ελάχιστο διάστημα δυο μηνών με τουλάχιστον τρεις οδηγούς. Φαντάζομαι ότι είναι υποχρεωμένες να έχουν συμβάσεις με όλους τους οδηγούς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έτσι κι αλλιώς είναι υποχρεωμένες να έχουν συμβάσεις. Όχι με όλους τους οδηγούς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να θεωρούνται εταιρείες διαμεσολάβησης θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον τρεις.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρέπει να έχουν τουλάχιστον τρεις. Μα, με συγχωρείτε, αλλιώς είναι ιστοσελίδα, δεν είναι εταιρεία διαμεσολάβησης. Τι λέτε τώρα; Το άλλο είναι να διαφημίζεται ένα ταξί σε μια ιστοσελίδα. Αυτό δε θέλει άδεια. Θα είναι ο Δημήτρης ο ταξιτζής, έχει το όνομά του και το τηλέφωνό του σε μια ιστοσελίδα. Αυτό είναι ελεύθερος να το κάνει στο facebook, ή οπουδήποτε. Δε λέμε γι΄ αυτό. Μιλάμε για μια εταιρεία που έγινε μία πλατφόρμα, που διαμεσολαβεί μεταξύ του πολίτη που θέλει να μετακινηθεί, με ένα ταξί ή του πολίτη που θέλει να νοικιάσει ένα αυτοκίνητο με οδηγό. Εμείς δε μπορούμε να αφήσουμε να καταστρατηγείται και η ενοικίαση του αυτοκινήτου με οδηγό να παίζει το ρόλο του ταξί. Αλλιώς να πάμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως ήθελαν κάποιοι, που είναι και περήφανοι γι’ αυτό και να πούμε να αλλάξει η ευρωπαϊκή νομοθεσία και να μην υπάρξουν ταξί. Ή να πάμε και να πούμε επιτρέπουμε έτσι, το λέω υποθετικά γιατί για μένα αποτελεί πολύ μεγάλο θέμα, να πούμε σαν χώρα, σαν λαός ότι δεν θα επιτρέπεται σε κάποιους να μη φορολογούνται και κάποιοι εδώ πέρα που είναι η μεγάλη μάζα να πληρώνει φόρους και εισφορές. Να επιτρέψουμε σε όλες τις ομάδες να πάν’ να κάνουν μια εξωχώρια, να δραστηριοποιούνται εδώ, δεν ξέρω αν αυτό είναι το μοντέλο που προτείνει η Νέα Δημοκρατία, αλλά ή θα ισχύει για όλους ή δεν θα ισχύει για κανέναν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το δεύτερο που θέλω να ρωτήσω είναι για τα ποδήλατα. Επειδή εντάξει, υπάρχουν κάποιες ρυθμίσεις και επειδή όλο και περισσότερος κόσμος τα χρησιμοποιεί και νέοι άνθρωποι, δεν θα έπρεπε κάποια στιγμή να υπάρξει και ένα ενιαίο σχέδιο για το πού και πώς μπορούν να μετακινούνται πια αυτά τα ποδήλατα τα οποία κυκλοφορούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα στους δρόμους; Δηλαδή…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει, και αυτό ρυθμίζουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η σήμανση μόνο δεν αρκεί.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι μόνο η σήμανση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή, δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι για να μπορούν να κινούνται τα ποδήλατα. Είναι επικίνδυνο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχετε δίκιο αλλά αυτό είναι θέμα υποδομών που δεν είναι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Έχει να κάνει…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γι’ αυτό λέω ενιαίο σχέδιο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχει να κάνει με τους Δήμους, έχει να κάνει με τους Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για τα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, έχει να κάνει με το μητροπολιτικό σχεδιασμό γιατί γνωρίζετε πολύ καλά ότι υπάρχουν τμήματα ποδηλατοδρόμων που διακόπτονται είτε μέσα στον ίδιο Δήμο, είτε στο διπλανό Δήμο, στον όμορο Δήμο, αυτά εντάξει, συμφωνώ ότι πρέπει να υπάρχει ένας ενιαίος σχεδιασμός αλλά δεν είναι θέμα θεσμικού πλαισίου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ας πούμε εκεί που είναι οι λεωφορειολωρίδες επειδή δεν υπάρχουν άλλοι χώροι, ένας δρόμος ας πούμε, να πεις ότι μπορούν να μετακινούνται και τα ποδήλατα ας πούμε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εντάξει, μπορούμε να αναλάβουμε μία πρωτοβουλία στην κατεύθυνση που λέτε, μαζί με το Υπουργείο Εσωτερικών, για να έχουμε μια συνεννόηση με τους Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για τον ενιαίο και ολιστικό σχεδιασμό των ποδηλατόδρομων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, δύο ερωτήματα έχω. Το ένα είναι: θέλω να μου απαντήσετε, ένα αυτοκίνητο ταξί, 22 ετών, τι συνεισφορά θα είχε στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας; Δηλαδή προηγουμένως μας είπατε ότι οι οδηγοί θα πρέπει να είναι κόσμιοι, θα πρέπει να χρησιμοποιούν τον κλιματισμό, θα πρέπει να παρέχουν σωστές υπηρεσίες. Ένα ταξί 22 ετών τι υπηρεσίες από αυτές που μας είπατε θα παρέχει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν δεν παρέχει την ασφάλεια και τις προδιαγραφές που έχουμε στη χώρα, θα κοπεί από τον έλεγχο που θα γίνει απ’ το ΚΤΕΟ και τις αρμόδιες Υπηρεσίες. Γιατί το λέτε αυτό; Εκτός αν έχετε να μου κάνετε μία καταγγελία ότι υπάρχουν ΚΤΕΟ που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Αν έχετε να μου κάνετε μία τέτοια καταγγελία ότι το ταξί ή τα ταξί ή τα λεωφορεία ή τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης ελέγχονται από τα…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν κάνουν τα ίδια χιλιόμετρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ανεξάρτητα απ’ τα χιλιόμετρα, ο ίδιος έλεγχος γίνεται. Και οι προδιαγραφές είναι πολύ συγκεκριμένες για τη λειτουργία των αυτοκινήτων, των φορτηγών και των λεωφορείων. Άρα, με πιο συχνούς ελέγχους απ’ ό, τι γνωρίζετε στη νομοθεσία, στο θεσμικό πλαίσιο που έχουμε για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα γίνονται φαντάζομαι σοβαροί έλεγχοι απ’ τα ΚΤΕΟ και σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προδιαγραφές δεν κυκλοφορούν.

Αν υπάρχει μια άλλη καταγγελία με χαρά εμείς θα την δούμε και θα τη διερευνήσουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λοιπόν, το δεύτερο ερώτημα έχει να κάνει με το θέμα του Κ.Ο.Κ, του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Μας λέτε, λοιπόν, ότι θα έχουμε την ίδια βάση των προστίμων αλλά ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα του καθενός αυτό θα αυξάνεται κλπ. Ποιο για σας θα είναι το όριο του φτωχού, του πλουσίου, του υπερπλουσίου κλπ.; Και θέλω να ρωτήσω το εξής: κάθε χρόνο έρχονται στη χώρα μας εκατομμύρια τουρίστες. Ένας τουρίστας ο οποίος, λοιπόν, θα οδηγήσει στην Ελλάδα, θα υποπίπτει σε μία τροχαία παράβαση, θα στέλνετε την κλήση στη χώρα καταγωγής του και θα του ζητάτε να μας πει ποιο είναι το οικονομικό του υπόβαθρο και να του δίνετε το αντίστοιχο πρόστιμο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε με λίγο, ακούστε. Η απάντηση είναι ναι, έτσι γίνεται και σήμερα. Επίσης να σας πω ότι εμείς δεν πάμε σε ακραίες λογικές σαν και αυτές που ισχύουν σε κάτι «χώρες τριτοκοσμικές» όπως η Ελβετία ή η Φιλανδία, που βάζουν πρόστιμο σε πολύ πλούσιους, 400.000 ευρώ. Πάμε το πολύ-πολύ όπως είναι μέσα στο σχέδιο νόμου στο τριπλάσιο της ενιαίας βάσης προστίμου που υπάρχει για όλους ως προσαύξηση, όχι ως πρόστιμο, διότι αντιλαμβάνεστε και εσείς ότι με εξαίρεση τις πολύ σοβαρές παραβάσεις στις υπόλοιπες δε μετράει το ίδιο σε αυτόν που έχει ένα εισόδημα 10.000 ευρώ το μήνα και σε αυτόν που έχει ένα εισόδημα 600 ευρώ το μήνα η παράνομη στάθμευση των 50 ευρώ ή των 40. Δεν είναι το ίδιο. Δεν τσούζει, να σας το πω λαϊκότερα, αυτόν που έχει 10.000 ευρώ το μήνα το ίδιο τα 50 ευρώ, τα δίνει και παρκάρει παράνομα. Και αυτή τη λογική εμείς θέλουμε να την χτυπήσουμε. Θέλουμε να χτυπήσουμε, δηλαδή, αυτό που λαϊκά έλεγε η παροιμία με τον παρά μου και την κυρά μου, έχω λεφτά και πληρώνω και παρανομώ και όλα αυτά τα ωραία, στην κοινωνική συμπεριφορά και στον κώδικα αξιών που θέλουμε να χτίσουμε θέλουμε να το χτυπήσουμε. Μπορεί να θέλουν κάποιοι να συνεχιστεί. Δεν είναι ταξικό το θέμα. Είναι το πόσο μετράει μια κύρωση γιατί είναι το πρόστιμο το ένα κομμάτι και η προσαύξηση ανάλογα με το εισόδημα άλλο πράγμα. Είναι προσαύξηση.

Θέλουμε να μετράει το ίδιο αν θέλετε ή κοντά σε αυτόν που έχει υψηλά εισοδήματα και σε αυτόν που είναι άνεργος. Δεν πρωτοτυπούμε, ειλικρινά. Κοιτάξτε το θεσμικό πλαίσιο της Ελβετίας, φαντάζομαι ότι αναγνωρίζετε ότι δεν είναι μια τριτοκοσμική χώρα, της Φιλανδίας, μερικές Πολιτείες των ΗΠΑ γιατί εκεί έχουν ένα άλλο σύστημα και άλλες χώρες να δείτε τι ισχύει και μάλιστα πόσο πολύ περισσότερο απ’ αυτό που έχουμε προβλέψει εμείς, το τριπλάσιο, που είναι τελείως αναλογικό, ανάλογα με το εισόδημα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να ρωτήσω σε σχέση με το πρόβλημα που ανέκυψε με τα ιστορικά αυτοκίνητα και τις πινακίδες αν έχει βρεθεί κάποια λύση και πώς σκέπτεστε να το αντιμετωπίσετε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα έχουμε συνάντηση, για να δούμε αυτούς τους φορείς. Πιστεύω ότι θα βρεθεί μία λύση, αλλά και σε αυτό το χώρο πρέπει να βρεθεί μία λύση που δε θα δημιουργεί γκρίζες ζώνες. Καταλάβατε τι θέλω να πω. Δηλαδή, πραγματικά υπάρχουν άνθρωποι που πληρώνουν πάρα πολλά λεφτά για τη διατήρηση αυτοκινήτων που είναι παλιά, είναι κοσμήματα, είναι αντίκες, θέλουμε να διασφαλίσουμε να μην υπάρχουν άλλου είδους παραβατικές συμπεριφορές γιατί προβλέπεται ειδικός τρόπος για την έκδοση πινακίδων. Όχι, προβλέπεται σήμερα. Και εκεί μπορεί να υπάρχουν γκρίζες ζώνες. Άρα πρέπει να βρούμε ένα σύστημα, έναν τρόπο που θα υπάρχει απόλυτη διαφάνεια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε πριν ότι οι προσφορές, το κόμιστρο που κάνουν οι εταιρείες διαμεσολάβησης θα είναι ένας από τους λόγους διαχωρισμού του χαρακτήρα τους, αν θα είναι μεταφορικές ή αν θα είναι εφαρμογές. Το νομοσχέδιο προβλέπει και ποινές γι’ αυτό; Δηλαδή, αν συνεχιστεί η πολιτική των προσφορών θα υπάρχουν ποινές γι’ αυτούς; Γιατί τόσα χρόνια, επίσης, συνεχίζεται αυτή η πολιτική. Και ένα δεύτερο: αν οι επιβάτες που θα χρησιμοποιούν πλατφόρμα η οποία δεν θα είναι πια μέσα στα όρια του νόμου θα έχουν και αυτοί μπροστά τους κυρώσεις να αντιμετωπίσουν.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς θα έχουν κυρώσεις αυτές οι υπηρεσίες ανάλογα με το σε ποια παρανομία ή ποιο κομμάτι του νόμου δεν τηρούν. Είναι σαφέστατα ορισμένα μέσα στο σχέδιο νόμου, θα το δείτε.

Τώρα, οι πολίτες που χρησιμοποιούν μια διαδικτυακή εφαρμογή δεν ξέρουν αν είναι κάτι αδειοδοτημένο ή όχι. Αυτό έχει να κάνει με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του Υπουργείου. Πιστεύω ότι με το σχέδιο νόμου που σας παρουσιάζουμε θα έχουμε αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου: προβλέπεται σε περίπτωση που κάποιος δεν έχει άδεια διαμεσολάβησης, μεταφορικού έργου, εφόσον πρέπει να έχει, ότι θα κατεβαίνει η σελίδα του απ’ την Αρχή Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Δεν έχουμε άλλο τρόπο να διασφαλίσουμε τους πολίτες από μία παραβατική συμπεριφορά κάποιων.

Για τις πολιτικές προσφορών αυτό είναι ένα θέμα που πρέπει, να το δείτε και σήμερα. Να κάνετε μία έρευνα. Έχουμε εδώ δικηγόρους στην αίθουσα αρκετούς, να ρωτήσουμε αν ένας αυτοκινητιστής, ένα ταξί βγει και πει: εγώ κάνω έκπτωση σήμερα, παιδιά, 50%, είναι νόμιμο; Όχι είναι η απάντηση. Γιατί είναι σε διατίμηση. Προβλέπεται να μπορεί να λέει δε βάζω διπλή ταρίφα μετά τις 12; Όχι είναι η απάντηση. Τιμωρείται ο ταξιτζής που θα το κάνει αυτό; Ναι είναι η απάντηση.

Πώς, λοιπόν, έρχεται μία εταιρεία διαμεσολάβησης και λέει: εγώ σου κάνω δώρο 50% σε μια διαδρομή; Είναι κατά τη γνώμη σας αυτό μη υγιείς και εναρμονισμένες πρακτικές ανταγωνισμού; Αυτά θέλουμε να προβλέψουμε.

Ή θα πάμε, λοιπόν, αν επιτρέπει το ευρωπαϊκό πλαίσιο που δεν το επιτρέπει σε μία λογική άκρατου ανταγωνισμού, αλλά εκεί θα έχεις άλλα προβλήματα, γι’ αυτό και είναι νομοθετικά ρυθμιζόμενο τα δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα ή θα πάμε σε μία λογική που στηρίζει ο κ. Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία.

Λοιπόν, αν είμαστε στην πρώτη λογική είναι προφανές ότι θα είναι ίδια για όλους η νομοθεσία. Δεν θα είναι για κάποιους. Δεν ξέρω αν είμαι παράξενος με αυτό που λέω, ότι πρέπει όλοι να τηρούν τη νομοθεσία. Ωραία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ, μια διευκρίνιση. 22 θα είναι τα χρόνια τελικά των ταξί; Η παράταση. Για την ανανέωση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, δεν είναι 22.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: 15 είναι τώρα. Στα 22 χρόνια;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συν 3, δεν είναι 22. Ως το 2020.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μέχρι το 2020, αλλά εσείς είπατε, σε μια αποστροφή είπατε ότι για τα 22 χρόνια.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τα λεωφορεία είπα για τα 22. Τα λεωφορεία σήμερα είναι 22 χρόνια. Έτσι το βρήκαμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ Για τα ταξί όμως δεν είναι.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δηλαδή κάποιοι είχαν μία επιλεκτικότητα. Ελεγαν τα λεωφορεία δικά μας είναι. Τα ταξί άστα να τα λύσουν με τις εταιρείες διαμεσολάβησης που είναι δικές μας. Δε μπορεί να ισχύουν αυτά τα πράγματα. Ή όλα τα επαγγελματικά οχήματα θα έχουν μία συγκεκριμένη περίοδο λειτουργίας, πάντα με τους ελέγχους που προβλέπονται και το θεσμικό πλαίσιο για τους ελέγχους αυτούς ή όχι. Δηλαδή, δεν μπορεί να ήταν 15 χρόνια για όλα και για τα λεωφορεία να έχουν γίνει 22, για τα ταξί να έχουν μείνει 15.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κατά συνέπεια;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατά συνέπεια εμείς δεν το κάνουμε 22 για τα ταξί, δίνουμε παράταση μέχρι το 2020 και ήμουνα πολύ ειλικρινής για τους λόγους για τους οποίους δίνουμε την παράταση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (κ. ΜΠΑΛΗΣ): Και ένα δεύτερο. Στην αποστροφή σας είπατε ότι να έρθουνε να κατασκευάσουνε εταιρείες αυτοκίνητα στην Ελλάδα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και λεωφορεία επίσης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (κ. ΜΠΑΛΗΣ): Και λεωφορεία. Επειδή υπάρχει μόνο μία εταιρεία που κατασκευάζει, ήταν και ο Θεοχαράκης στο Βόλο για 15 περίπου χρόνια και έκλεισε το ’95, και έκλεισε για φορολογικούς λόγους και για μη μεγάλη παραγωγή οχημάτων και συγκεκριμένα εταιρείες έφυγαν, πήγαν στο εξωτερικό, ανάλογες χώρες, στην Τσεχία, στη Σλοβακία, στη Σλοβενία, στη Ρουμανία, στην Τουρκία, κρατικά έχουν δώσει ενισχύσεις για να κατασκευάσουν εργοστάσια εκεί. Εσείς σκοπεύετε με αυτό που είπατε σήμερα να προβείτε σε μια τέτοια κίνηση ως κυβέρνηση;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ενισχύσεις αν έχουν δώσει, μ’ εξαίρεση την Τουρκία που δεν είναι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι υπόλοιπες εταιρείες, μάλλον θα καταδικαστούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να διορθώσω, παροχές.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και παροχές. Δεν επιτρέπεται στον ελεύθερο ανταγωνισμό η κρατική ενίσχυση. Επιτρέπεται να έχεις όμως συνθήκες που θα επιτρέψουν σε βιομηχανίες στο να κάνει παραγωγική δομή, να εγκατασταθούν στη χώρα. Υπάρχουν αυτές οι συνθήκες στη χώρα μας; Υπάρχουν. Έφυγαν από τη χώρα μας αυτοκινητοβιομηχανίες και πήγαν στις χώρες που είπατε; Η γνώμη μου και οι γνώσεις που έχω, δεν είναι αυτή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συγνώμη Υπουργέ, η Pirelli ενδεικτικά από την Πάτρα έφυγε και πήγε στην Τουρκία.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μαζί με μια μεγάλη παραγγελία προμήθειας φαντάζομαι κρατικής. Δεν επιτρέπεται ούτε αυτό στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό όμως που έγινε σε όλη την Ευρώπη και σε μεγάλες χώρες της Ευρώπης, να δούμε την Ισπανία που έχει αυτοκινητοβιομηχανία, ή την Ιταλία, ήταν ένα μεγάλο κομμάτι της παραγωγικής δομής, να πάνε σε χώρες εκτός Ευρώπης, κυρίως της Άπω Ανατολής, όπως κι ένα μεγάλο κομμάτι του παραγωγικού ποσοστού της Ευρώπης.

Εγώ θεωρώ ότι αυτό είναι μια άλλης τάξης ζήτημα, δε μπορούμε να το συζητήσουμε στο πλαίσιο του σχεδίου νόμου των μεταφορών, αλλά είναι ένα θέμα για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τους ευρωπαϊκούς λαούς και κυρίως για τη δική μας χώρα πώς θα κάνουμε παραγωγική δομή, πώς θα επιστρέψουμε ένα κομμάτι της παραγωγής στη χώρα μας που έχει απαξιωθεί εδώ και δεκαετίες.

Αυτό μπορείς να το διασφαλίσεις πολλές φορές μέσα από το θεσμικό σου πλαίσιο. Γι’ αυτό είπα, μακάρι να έρθουν μία δυο αυτοκινητοβιομηχανίες στη χώρα και εμείς να μειώσουμε τη διάρκεια λειτουργίας των επαγγελματικών οχημάτων, είτε είναι λεωφορεία, είτε είναι ταξί είτε είναι επιβατικά. Μακάρι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, δώστε μας ένα πλαίσιο τί προβλέπεται για το νομοσχέδιο αυτό, πότε θα κατατεθεί στη Βουλή, αν θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση και θέλω και δυο επιπλέον διευκρινίσεις σε ό,τι αφορά την Taxibeat. Είπατε ότι δεν έχει έδρα στην Ελλάδα αλλά στο Λονδίνο. Εννοείτε ότι είχε έδρα εξ συστάσεώς της στο Λονδίνο ή ότι η έδρα της πήγε στο Λονδίνο όταν εξαγοράστηκε από την Mytaxi;

Θέλω να σας ρωτήσω επίσης και κάτι για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Θέλω να ρωτήσω πότε θα κλείσουν οι μπάρες στους σταθμούς και από τη στιγμή που θα μπει το εισιτήριο το μεμονωμένο, το 1,40 στις 6 Νοεμβρίου, εάν αυτομάτως θα καταργηθεί η ακύρωση των χάρτινων εισιτηρίων και τί μέλλει γενέσθαι από κει και πέρα γι’ αυτούς που έχουν τα εισιτήρια τα συμβατικά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από τα στοιχεία που είδαμε στο διαδίκτυο και μάλιστα στις Βρετανικές αντίστοιχες Αρχές, η εταιρεία ιδρύθηκε στο Λονδίνο και έχει υποκατάστημα στην Ελλάδα. Αν λένε ψέματα οι αγγλικές σελίδες και οι αγγλικές Αρχές τί να σας πω τώρα, να τους επιπλήξουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν ξέρω τί σημαίνει, θα μας πει ο κ. Δρανδάκης και η εταιρεία. Δε με νοιάζει τί συμβαίνει με την Taxibeat και τον κ. Δρανδάκη, ειλικρινά μιλάω. Δε με νοιάζει αυτό. Έκανε μια πάρα πολύ ωραία εφαρμογή η Taxibeat που πραγματικά την έχουμε αγαπήσει όλοι, αλλά εφ' όσον δραστηριοποιείται είτε η Taxibeat είτε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία στη χώρα μας και διαμεσολαβεί για μια παροχή υπηρεσίας της χώρας μας με πολίτες της χώρας μας και έχει μια τόσο μεγάλη δραστηριότητα απ’ ό,τι λέγεται στην Ελλάδα, πρέπει ν’ αφήνει και στην Ελλάδα ό, τι αφήνουν κι οι υπόλοιπες δραστηριότητες που έχουμε εδώ. Δεν είναι λογικό, αυτό λέμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με την ψήφιση του σχεδίου νόμου μετά αρχίζει και ισχύει και άρα σ’ ένα μήνα μπορούν οι άνθρωποι ν’ αδειοδοτηθούν όλοι εφ' όσον πληρούν τις προβλέψεις του νόμου. Δε νομίζω ότι μπαίνει κάποιο εμπόδιο να έχει κάποιος την έδρα του εδώ ή να έχει νόμιμο εκπρόσωπο ή να κόβει αποδείξεις. Δεν είναι εμπόδια αυτά για να δραστηριοποιηθεί μια διαδικτυακή πλατφόρμα. Ίσα-ίσα που μπορεί να βοηθήσει και την υπόλοιπη κοινωνία να χρησιμοποιεί τα ηλεκτρονικά μέσα, τις πλατφόρμες, να προχωρήσει και τη χώρα και το θεσμικό πλαίσιο.

Δηλαδή κι αυτό που προβλέψαμε εμεί το σχέδιο νόμου για όλους, ένα κομμάτι της η Taxibeat σαν αξιολόγηση το έχει. Δεν είναι θετική αυτή η συνεισφορά ακόμη και στην αντίληψη που έχει διαμορφωθεί στην κοινωνία από  την Taxibeat; Δε γίνεται να μην τ’ αναγνωρίσει αυτά κάποιος, ή από τις διαδικτυακές πλατφόρμες. Αυτό όμως είναι άλλο απ’ το δεύτερο που είπαμε.

Όπως επίσης κατά τη γνώμη μου δεν είναι θέμα αν ένας επιχειρηματίας σε μια επιχείρηση έχει στη μετοχική του σύνθεση μία εταιρεία από τις βρετανικές Παρθένες Νήσους. Δεν απαγορεύεται. Είναι θέμα ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μην το έχει δει αυτό και να στηρίζει αυτό το μοντέλο εταιρειών. Είναι κατανοητό αυτό που είπα; Αυτό είπα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν ήμουν δηλαδή εγώ το τεχνικό γραφείο που είχα ή η εταιρεία που είχα, είχε στη μετοχική του σύνθεση μια εταιρεία με έδρα στον Παναμά, δε θα το έγραφαν τα «Νέα»;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι θέμα αυτό. Αν μια εταιρεία η οποία έχει την έδρα της οπουδήποτε και δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, το θέμα είναι αν πληρώνει φόρους. Πληρώνει φόρους; Αυτό μπορείτε να μας το πείτε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το ένα λοιπόν είναι αν πληρώνει φόρους, θα μας το πει ο κ. Δρανδάκης αύριο φαντάζομαι που θα τον καλέσουμε εδώ και το δεύτερο είναι ότι αυτή η εταιρεία σύμφωνα με ανακοινώσεις που έχουν κάνει στελέχη της εταιρείας και της αντιπολίτευσης κτλ. πουλήθηκε 43 εκατομμύρια, ή 45…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σχεδόν όσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Περισσότερο από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γιατί δεν είχε κρατική ενίσχυση κιόλας αυτή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έδωσαν προίκα 250 εκατομμύρια.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ποιοι έδωσαν προίκα να το συζητήσουμε όποτε θέλετε και δημόσια. Άρα θα πρέπει εδώ πέρα να δούμε τί έμεινε απ’ αυτά τα 43 εκατομμύρια στη χώρα, δε νομίζετε; Που λέγατε κάποιοι από σας ότι είναι το ελληνικό θαύμα που πουλήθηκε 43 εκατομμύρια; Αυτό πάλι δεν είναι μομφή για την Taxibeat και τον κ. Δρανδάκη. Είναι δικαίωμά του να έχει τη δραστηριότητα της εταιρείας του όπου θέλει. Ούτε παρανομία έκανε ο άνθρωπος ούτε τίποτα. Άλλο είναι το θέμα και καταλαβαίνω πραγματικά γιατί ενοχλείστε..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ενοχλούμαι καθόλου. Ως πολίτης μ’ ενδιαφέρει..

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε λέω ως πολίτη. Ως συγκεκριμένο μέσο. Είναι πρόβλημα να διαψεύδονται κάποιες πληροφορίες ότι πάμε να κλείσουμε τέτοιου είδους εταιρείες. Στηρίζουμε εμείς αυτές τις εταιρείες, δε στηρίζουμε όμως αυτές οι εταιρείες να μην έχουν την ίδια φορολογική και άλλη αντιμετώπιση και τον έλεγχο για την τήρηση του θεσμικού πλαισίου όπως έχουν κι οι υπόλοιπες εταιρείες. Δεν είναι τίποτε δύσκολο. Αυτονόητο έπρεπε να ήταν. Ειδικά μετά από τόσα χρόνια μ’ αυτά που έχουμε περάσει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το νομοσχέδιο θα σταλεί σε όλους σας σήμερα κιόλας στο διαδίκτυο όπως και η παρουσίαση. Τις επόμενες δυο μέρες θα καλέσουμε τους φορείς και τις εταιρείες να μας φέρουν τις απόψεις τους, όποιος άλλος επιθυμεί μπορεί να μας τις στείλει. Εκτιμώ ότι θα τις ενσωματώσουμε μέσα στην εβδομάδα και μέχρι τη Δευτέρα, Τρίτη, λογικά θα το καταθέσουμε στο Κοινοβούλιο. Έχει γίνει μεγάλη συζήτηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το νομοσχέδιο θα έχει αναδρομική ισχύ σε κάτι; Δηλαδή αν ξαφνικά η Taxibeat σας πει ότι «εγώ ήμουν τόσον καιρό πάρα πολύ αγαπητός στο κοινό αλλά δεν έχω καμία φορολογική ενημερότητα να σας δείξω, άρα δεν έχω καταθέσει. Ρωτάω, δεν ξέρω.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ας φέρει τις απόψεις της, απλά δε θα σας ξενίσει κι εσάς να μη μας πει; Γιατί σαν υποκατάστημα και όχι σαν εταιρεία της χώρας, δεν υποχρεώνεται στο ν’ ανακοινώνει τους ισολογισμούς της.. Αν ήταν υποκατάστημα μιας εταιρείας που είχε έδρα έξω, δε θα τους δημοσίευε.

Αλλιώς, όπως βρήκαμε στοιχεία από τις αγγλικές ιστοσελίδες και Αρχές θα βρίσκαμε κι από τις ελληνικές, θα μπαίναμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι υποχρεωμένο ….

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι. Βέβαια είναι υποχρεωμένο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε ότι σε δυο μέρες θα συναντηθείτε με φορείς και εταιρείες. Παρ' όλα αυτά σε ραδιοφωνική του συνέντευξη αρχές Σεπτεμβρίου αν θυμάμαι καλά ο κ. Λυμπερόπουλος στο Real F.M. αναφέρθηκε σε λεπτομέρειες του νομοσχεδίου οι οποίες δεν είχαν ακόμη ευρύτατα κοινοποιηθεί και ισχυρίστηκε κιόλας ότι σε στενή συνεργασία μαζί σας συνέβαλλε και ο ίδιος για το νομοσχέδιο αυτό. Το επιβεβαιώνετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Κατσαχνιά έτσι την πάτησε ο κ. Ντελέζος. Βγήκε και δημοσίευσε ένα σχέδιο νόμου που προφανώς κάποια άρθρα ισχύουν και κάποια δεν ισχύουν. Να σας πω κάτι; Εγώ ήμουν Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, άρα κάθε επαγγελματική ομάδα και κάθε Πρόεδρος μεγάλου φορέα θα επιθυμούσε και λογικό είναι να έρχεται σε διαβούλευση με τον εκάστοτε Υπουργό και την εκάστοτε Κυβέρνηση, να κάνει τις προτάσεις του.

Και πρέπει κατά τη γνώμη μου –εγώ αυτό κάνω τουλάχιστον- να λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη, γιατί αν θέλουμε να πάμε σε μια λογική του να χτίσουμε μαζί με την κοινωνία τις απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις και τομές, δεν μπορεί να το κάνει ένα Υπουργείο ή ένας Υπουργός ή μια Κυβέρνηση όπως επιχειρούσαν οι προηγούμενες Κυβερνήσεις να το κάνουν, δηλαδή με αλαζονεία και τιμωρητικά.

Εκτιμώ ότι αν θέλουμε οι αυτοκινητιστές να γίνουν αυτοκινητιστές, οι εργολήπτες να μην είναι εργολάβοι και να είναι εργολήπτες, οι αυτοκινητιστές να μην είναι ταρίφες και να είναι αυτοκινητιστές, πρέπει να το κάνουμε μαζί τους αυτό. Δεν μπορούμε να το κάνουμε τιμωρητικά από  μόνοι μας. Ούτε με μαγικό ραβδάκι γίνεται.

Άρα και με τις δυο Ομοσπονδίες Βενζινοπωλών έχω συναντηθεί και με τις 12 διαφορετικές εκφράσεις συνδικαλιστών μπορεί και παραπάνω στους Οργανισμούς των αστικών μεταφορών έχω συνεργαστεί. Μεμπτό είναι αυτό; Το ανάποδο θα ήταν μεμπτό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα η μεθαυριανή συνάντησή σας έχει περισσότερο να κάνει με τις εταιρείες;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι λέτε; Σοβαρά μιλάτε; Ο κ. Λυμπερόπουλος έβαλε ένα πλαίσιο με τις προτάσεις του, κάποιες έγιναν αποδεκτές κάποιες όχι. Αυτό λέγαμε και από την αρχή και θεωρούσαν ότι είναι έτοιμο το νομοσχέδιο, ότι έχει φτιάξει και γραφείο συγκεκριμένο και, και και…. Δεν ισχύει αυτό.

Αυτό είναι το σχέδιο νόμου, έτσι όπως το δίνουμε, και δίνεται όχι για προσχηματική διαβούλευση, για πραγματική διαβούλευση.

Αν δηλαδή κάποιος φορέας ή κάποια εταιρεία μας εντοπίσει ότι υπάρχει πρόβλημα στην πολιτική που περιλαμβάνεται μέσα στο σχέδιο νόμου, δεν έχουμε κάποιο δογματισμό να μείνουμε αμετακίνητοι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: … στην περίπτωση νέας υποτροπής προβλέπεται η οριστική αφαίρεση ή πάλι είναι η ίδια διαδικασία, τέσσερις μήνες αφαίρεση και επανεξέταση;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, αν θυμάμαι καλά στα βαριά ατυχήματα, στα πολύ υψηλής επικινδυνότητας δεν θυμάμαι ακριβώς, κάπου προβλέπεται για συγκεκριμένα αδικήματα. Έχει γίνει και μια συζήτηση πολύ μεγάλη στην αρμόδια Επιτροπή οδικής ασφάλειας και επειδή, το ποιες τελικά θα είναι οι κυρώσεις,  θα βγουν με Υπουργικές Αποφάσεις μετά από εισήγηση αυτής της Επιτροπής, θα μου επιτρέψετε να έχω επιφυλάξεις. Σε αυτή την Επιτροπή μετέχουν και τα Κόμματα, μετέχουν και επιστήμονες, όλες οι δημόσιες Υπηρεσίες.

Εμείς βάλαμε κάποιες παρεμβάσεις ενδεικτικές, για να δημιουργηθεί και το κατάλληλο κλίμα αλλά και να δοθεί και η κατεύθυνση της πολιτικής που θέλουμε να περάσουμε, ότι υπάρχουν δηλαδή παραβάσεις που είναι για να φτιάξουμε μια άλλη συμπεριφορά στο δημόσιο χώρο και με τους συμπολίτες μας. Υπάρχουν παραβάσεις που δεν είναι στη λογική της όποιας ελάφρυνσης. Τα υπόλοιπα και πως εξειδικεύονται θα τα δουν οι Επιτροπές.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ: Ευχαριστούμε πάρα πολύ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.

 

Δημοσιεύτηκε στις 1 Νοεμβρίου, 2017


Σχόλια