Στα πλαίσια εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1, 8 εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ Γιαννιτσών μετακινήθηκαν στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, από τις 9 έως τις 15 Απριλίου, όπου και ολοκλήρωσαν με επιτυχία πενθήμερη επιμόρφωση με θέμα «Συγκριτική Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Συστημάτων»
με γλώσσα επικοινωνίας την Αγγλική. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσής τους, οι εκπαιδευτικοί προσέγγισαν βιωματικά το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας, το οποίο έχει εισάγει πολλές καινοτομίες στην εκπαιδευτική ζωή, ώστε αυτή να οδηγεί στη δημιουργία πολίτη ικανού να αναδείξει δεξιότητες, να αριστεύσει, να επιτύχει προσωπικά αλλά και να συμβάλλει στη δόμηση του κοινωνικού ιστού. Διαπίστωσαν ότι η φιλοσοφία που διατρέχει όλο το εκπαιδευτικό τους σύστημα και αποτελεί κίνητρο για τη διαμόρφωσή του, είναι η επίτευξη του «εξαιρετικού» κι όχι απαραίτητα η χρήση του «νέου». Πιο συγκεκριμένα, διδάχθηκαν μεθοδολογίες διδασκαλίας με ενταγμένες τις ΤΠΕ στην διδακτική πράξη, με μαθητές που λειτουργούν ελεύθερα και υπεύθυνα και καθηγητές με μεγάλη αυτονομία. Είδαν πως τα μικρά ή μεγάλα επιτεύγματα του κάθε σχολείου, μπορούν να συντελέσουν στη ανάληψη καλών πρακτικών, διδακτικών και παιδαγωγικών και από άλλα σχολεία. Είχαν την ευκαιρία, εργαζόμενοι σε ομάδες με εκπαιδευτικούς και από άλλες χώρες, να γνωρίσουν άλλα εκπαιδευτικά συστήματα, να μελετήσουν βελτιωτικές αλλαγές και να προχωρήσουν σε συγκριτική αξιολόγηση . Καθ' όλη τη διάρκεια της επιμόρφωσής τους οι εκπαιδευτικοί του2ου ΓΕΛ Γιαννιτσών, εκπόνησαν πλήθος ομαδικών εργασιών τις οποίες παρουσίασαν στην ολομέλεια των επιμορφούμενων. Ενίσχυσαν, έτσι την αυτοπεποίθησή τους στην ανάπτυξη κατάλληλων δραστηριοτήτων για την τάξη τους. Ταυτόχρονα, ήρθαν σε επαφή με το κοινωνικοοικονομικό και πολιτισμικό περιβάλλον μιας άλλης ευρωπαϊκής χώρας, αλλά και εξοικειώθηκαν στη χρήση της αγγλικής γλώσσας και της εκπαιδευτικής ορολογίας.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της επιμόρφωσής τους, όλοι οι συμμετέχοντες δηλώνουν εξαιρετικά ικανοποιημένοι, καθώς η συμμετοχή σε παρόμοιες δράσεις προάγει την Ευρωπαϊκή συνείδηση, την προσωπική ανάπτυξη και τις κοινωνικές δεξιότητες των συμμετεχόντων. Ταυτόχρονα, δίνει και ερεθίσματα για τη μεταφορά επιτυχημένων καινοτόμων πρακτικών στα δικά μας σχολεία.
Δημοσιεύτηκε στις 10 Μαΐου, 2016