Ο πρωθυπουργός κλείνοντας τις εργασίες του 11ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ανήγγειλε την ένταξη 690 περίπου επιπλέον επιλαχόντων στο Πρόγραμμα Νέων Αγροτών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Να ληφθεί υπόψη ότι μέχρι σήμερα έχουν ενταχθεί 2.750 περίπου Νέοι Αγρότες στο Πρόγραμμα (2300 αρχικά + 450 περίπου επιλαχόντες που εντάχθηκαν με την υπερδέσμευση του αρχικού προϋπολογισμού κατά 10% στο σύνολο των Περιφερειών, τα ονόματα των οποίων ανακοινώθηκαν σήμερα και θα πληρωθούν μέχρι το Πάσχα).
Με την δέσμευση αυτή του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα για την εξεύρεση των πόρων με την μεταφορά κονδυλίων από άλλες δράσεις θα ικανοποιηθεί το σύνολο των αιτούντων Νέων Αγροτών που θα φτάσει περίπου τον αριθμό των 3.450 δικαιούχων που έπιασαν την βάση των 45 μορίων στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας.
Όσον αφορά τον προαστικό σιδηρόδρομο για την σύνδεση Θεσσαλονίκης - Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε την ένταξη του στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταφορών (CEF) το 2019. Μαζί με αυτό θα μπουν σε τροχιά και οδικές παρακάμψεις Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών και φυσικό αέριο θεμέλια της ανάπτυξης της Πέλλας που τώρα ξεκινά. Επιπλέον με την χρηματοδότηση του φράγματος του Αλμωπαίου, τα άλλα τρία οδικά έργα που είναι ώριμα και την έξοδο προς τον Βορρά μέσω Αλμωπίας
Όσον αφορά το θέμα του προαστιακού ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Σηφάκης χαρακτήρισε ως δικαίωση και των μελών της «Πρωτοβουλίας για τον σιδηρόδρομο» που 12 χρόνια κράτησαν ζωντανό και ωρίμασαν στην κοινωνία το μεγάλο αυτό αίτημα.
Το έργο αφορά την κατασκευή νέας μονής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής μήκους 88,7 km με πλάτος τυπικής διατομής 6,60 m Άγιος Αθανάσιος – Χαλκηδώνα – Κουφάλια- Πέλλα – Νέα Πέλλα – Γιαννιτσά – Γαλατάδες/Καρυώτισσα – Δάφνη/Καλύβια – Σκύδρα
Η συχνότητα των συρμών θα είναι ανά 1 ώρα με αριθμό μετακινούμενων επιβατών και κατά τις δύο κατευθύνσεις 8000 επιβάτες/ ημέρα. Ο χρόνος απλής διαδρομής θα είναι 1h 08’ για την Έδεσσα και 55’ για την Σκύδρα.
Θα τοποθετηθούν 25 ΑΣΙΔ ( αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης) και θα αναβαθμιστεί μέσα από το έργο και ο σταθμός Γέφυρα.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 110 εκατ. ευρώ. Η μελέτη σκοπιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για εμπορικές μεταφορές αποτελώντας, εν δυνάμει, τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας και των διευρωπαϊκών δικτύων, απέδειξε την σκοπιμότητα της γραμμής με IRR περί το 5% και θετική καθαρή παρούσα αξία.
Η γραμμή αυτή θα βοηθήσει σημαντικά την Πέλλα να ξεφύγει από την συγκοινωνιακή της απομόνωση και θα κάνει ευκολότερη, ταχύτερη, ασφαλέστερη και φθηνότερη ην μεταφορά ανθρώπων και υλικών από και προς την Πέλλα.
Θα διασυνδεθεί στην πορεία με τις μεταποιητικές βιομηχανίες ( κυρίως αγροτικών προϊόντων) και με το Αγροτοδιατροφικό πάρκο στην Πετριά.
Παράκαμψη Σκύδρα - Αριδαία
Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας και την παράκαμψη Σκύδρα – Αριδαία. Το τμήμα αυτό μήκους 27 km αποτελεί παράκαμψη της κεντρικής σιδηροδρομικής γραμμής κοστολογήθηκε κατ’ αρχάς σε 55 εκατ. €. Θα μελετηθεί αναλυτικότερα στο στάδιο της προμελέτης.
Ο βουλευτής για πρώτη φορά , μετά την εκλογή του, έθεσε στην συζήτηση την ανάγκη σύνδεσης και της Αριδαίας με σιδηρόδρομο, κάτι που μετά από μεγάλη προσπάθεια έγινε αποδεκτό και εξαγγέλθηκε από τον πρωθυπουργό στην λήξη του αναπτυξιακού συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας την Θεσσαλονίκη στις 28/03/2018.
Δημοσιεύτηκε στις 29 Μαρτίου, 2018