Ως πρωτοφανή επίθεση για τα εκπαιδευτικά χρονικά προς τον πρώην Διευθυντή του 2ου Λυκείου Γιαννιτσών χαρακτήρισαν κάποιοι, την απάντηση της υφ. Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΚΚΕ, Ιωάννη Ζιώγα προς τους Υπουργούς Παιδείας και Δικαιοσύνης, σχετικά με τις διώξεις των 40 εκπαιδευτικών των 3 γιατρών και 2 γονέων. Η υφ. Παιδείας, είπε επί λέξη για τον πρώην Διευθυντή Λυκείου: «Αφού έγινε διευθυντής τα έβαλε με τους προηγούμενους συναδέλφους του. Και μόνο το γεγονός ότι ένας διευθυντής εκπαίδευσης γίνεται δικομανής, τον καθιστά ανάξιο να είναι εκπαιδευτικός». Επιπλέον, δεν άφησε ασχολίαστο ούτε το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός εξελίχθηκε στη συνέχεια Σχολικός Σύμβουλος: «Δεν έπρεπε αυτός ο άνθρωπος, είπε , να γίνει σχολικός σύμβουλος και το λέω με όλη την ευθύνη εδώ στη Βουλή των Ελλήνων. Διότι υπήρχαν καθηγητές, οι οποίοι με άλλα καθεστώτα -που ξέρουμε τι υπηρετούσαν, πράσινα κόκκινα- έπρεπε ανάλογα με την κομματική τους ιδιότητα να κριθούν για διευθυντές». Ο Βουλευτής του ΚΚΕ, είπε μεταξύ άλλων: «κυρία Υφυπουργέ, το δικαστήριο καταδίκασε τους σαράντα καθηγητές, τρεις γιατρούς και μία μητέρα, σε δωδεκάμηνη φυλάκιση, γιατί τόλμησαν, οι μεν να ασκήσουν το παιδαγωγικό τους έργο, δικαιολογώντας απουσίες που βασίζονταν σε δικαιολογητικά γιατρών και οι δε, γιατί οι διαγνώσεις της πραγματικής ασθένειας των παιδιών δεν έφτασαν έγκαιρα, αλλά με καθυστέρηση μερικών ωρών». Και τόνισε ότι οι μαθητές που βοηθήθηκαν από τους καθηγητές ήταν όλοι ιδιάζουσες περιπτώσεις ενώ δεν πέρασαν στην επόμενη τάξη τα παιδιά, κανένα από τα παιδιά. Αυτό που έκαναν οι καθηγητές ήταν να τους δώσουν μία δεύτερη ευκαιρία να δώσουν εξετάσεις το Σεπτέμβρη». Η Υφυπουργός επεσήμανε ότι «Έχουμε μία παλαιότερη εγκύκλιο για τα γενικά λύκεια που αναφέρει ότι εκπρόθεσμες αιτήσεις για δικαιολόγηση απουσιών, θα πρωτοκολλούνται κατά τον ίδιο τρόπο και θα αντιμετωπίζεται στη συνέχεια από το Σύλλογο των Καθηγητών, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις. Αυτό το «σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις» είναι αυτό που δεν αφήνει τη δυνατότητα στον καθηγητή να ασκήσει τον παιδαγωγικό του ρόλο, ενώ ένα νεώτερο Προεδρικό διάταγμα του 2008 για τα ΕΠΑΛ λέει το ίδιο ακριβώς». Η ίδια διευκρίνισε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα φέρει σύντομα διατάξεις αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών παιδείας προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της αυτοτέλειας της σχολικής μονάδας και όχι μόνο στον παιδαγωγικό ρόλο, αλλά και στο με ποιες διδακτικές μεθόδους, με ποιες προσεγγίσεις, μπορεί πιο ελεύθερα ο εκπαιδευτικός να πετυχαίνει μαθησιακούς στόχους, χωρίς να έχει ποδηγετηθεί από μία άκαμπτη ύλη και από κανόνες και διατάξεις, που πολλές φορές του βάζουν και της βάζουν τροχοπέδη στο να υπάρξει η ομαλή ανάπτυξη αυτών των παιδιών. Κατέληξε λέγοντας ότι ευελπιστεί να υπάρξει καλή εξέλιξη για την περίπτωση των Γιαννιτσών.
Δημοσιεύτηκε στις 31 Ιανουαρίου, 2011