ςΕνημερωτική συνάντηση με τους υπευθύνους τηςπρωτοβάθμιας, και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των νομών Θεσσαλονίκης, Ημαθίας και Πιερίας πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα, προκειμένου να ενημερωθούν για τις δυνατότητες επισκέψεων των σχολείων στην προστατευόμενη περιοχή ευθύνης του Φορέα. Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τις δράσεις του Φορέα Διαχείρισης, αλλά και για τις ξεναγήσεις - διαδρομές που μπορούν να πραγματοποιούν τα σχολεία και οι περιβαλλοντικές ομάδες τους στην προστατευόμενη περιοχή. Πρόκειται για μία περιοχή που εκτείνεται σε τρεις νομούς (Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Πιερίας), η οποία ένα από τα πιο σημαντικά υγροτοπικά συστήματα της Ελλάδας, όπου μπορούν να παρατηρηθούν πολλά σπάνια και απειλούμενα είδη. Οι βασικές προτεινόμενες διαδρομές για οικοξεναγήσεις είναι οι εξής: Λιμνοθάλασσα Καλοχωρίου - εκβολές Γαλλικού ποταμού. Στη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου η παρατήρηση της παρυδάτιας και υδρόβιας ορνιθοπανίδας είναι άμεση, καθώς αποτελεί χώρο τροφοληψίας πολλών ειδών πουλιών. Δέλτα ποταμού Αξιού. Στην ευρύτερη περιοχή του ποταμού Αξιού, οι εμπειρίες που προσφέρονται είναι πολλαπλές ανάλογα με την εποχή του έτους. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα μπορούμε να παρατηρήσουμε αρπακτικά πουλιά που αναζητούν την τροφή τους σε χαμηλό ύψος. Στην ευρύτερη περιοχή του ποταμού Αξιού, οι εμπειρίες που προσφέρονται είναι πολλαπλές ανάλογα με την εποχή του έτους. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα μπορούμε να παρατηρήσουμε αρπακτικά πουλιά που αναζητούν την τροφή τους σε χαμηλό ύψος. Υγρότοπος Νέας Αγαθούπολης. Στην περιοχή της Νέας Αγαθούπολης η ξενάγηση ξεκινά από το θεματικό περίπτερο, με παρουσίαση σχετική με την προστατευόμενη περιοχή, με τη βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων. Στη συνέχεια, από το παρατηρητήριο του υγροτόπου οι μαθητές μπορούν να παρατηρήσουν με εξοπλισμό του Φορέα Διαχείρισης πουλιά που τρέφονται, φωλιάζουν και κουρνιάζουν εκεί. Στην περιοχή της Νέας Αγαθούπολης η ξενάγηση ξεκινά από το θεματικό περίπτερο, με παρουσίαση σχετική με την προστατευόμενη περιοχή, με τη βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων. Στη συνέχεια, από το παρατηρητήριο του υγροτόπου οι μαθητές μπορούν να παρατηρήσουν με εξοπλισμό του Φορέα Διαχείρισης πουλιά που τρέφονται, φωλιάζουν και κουρνιάζουν εκεί.
Δημοσιεύτηκε στις 13 Νοεμβρίου, 2007