Ο κλάδος του αυτοκινήτου δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση από τη δυσμενή οικονομική συγκυρία και την κρίση όλων των επιχειρήσεων και όπως έγινε ευρύτερα γνωστό στην περιοχή της Πέλλας, η πρώτη… κανονιά για το 2011, έσκασε σε αντιπροσωπεία γνωστού αντιπροσώπου ενώ δυστυχώς έπεται κι άλλος τις προσεχείς ημέρες. Παρά το γεγονός ότι η απόσυρση ξεκίνησε και σε συνδυασμό με τα πολύ καλά πακέτα που έχουν ανακοινώσει οι εταιρείες, κάνουν τα αυτοκίνητα φτηνότερα από ποτέ, οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων καταγράφουν χαμηλό αριθμό. Η γενικευμένη εικόνα συγκράτησης του κόσμου σε επιπλέον αγορές από τα βασικά πλέον, συμβάλλει και στη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων καθώς η συντήρηση τους περιλαμβάνει αυξημένα έξοδα για τέλη κυκλοφορίας, ασφάλειες και καύσιμα. Όλα αυτά θεωρούνται βραχνάς για την τσέπη χιλιάδων Ελλήνων και σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών το 2010 ο αριθμός αυτών που παρέδωσαν τις πινακίδες των οχημάτων τους, αυξήθηκε κατά 7.000 αγγίζοντας τις 169.000. Ο πρώην δήμαρχος Πέλλας, Απόστολος Τσαλταφερίδης που διατηρεί την Αντιπροσωπεία Hyundai με τον συνεργάτη του, Ε. Τσακπινάκη, μας είπε: «Ο τομέας του αυτοκινήτου που τα προηγούμενα χρόνια ήταν ανοδικός και αναπτυξιακός όλο το 2010 και το 2011 ακολουθεί μία πτωτική πορεία, για πολλούς λόγους. Ένας λόγος είναι ότι έχει μειωθεί η οικονομική δύναμη των καταναλωτών, άλλος λόγος είναι ότι έχουν σφίξει τα λουριά οι τράπεζες και δε δίνουν δάνεια με την ευκολία που έδιναν και εκείνο το μπρος-πίσω που έκανε η κυβέρνηση με την απόσυρση το Νοέμβριο του 2009. Όλα αυτά έφεραν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Τα αποτελέσματα είναι να έχουμε και απολύσεις ατόμων ή περιορισμό του ωραρίου των υπαλλήλων και αυτό έχει ως συνέπεια να επηρεάζονται και οι άλλοι κλάδοι σε μια μικρή περιοχή όπως η δική μας, δηλαδή μείωση του τζίρου και στα καταστήματα, εφόσον αυξάνεται η ανεργία. Η άνοδος της τιμής στη βενζίνη επηρέασε εξίσου αρνητικά. Σε ποσότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία, η κατανάλωση έχει μειωθεί κατά 40%. Σήμερα δεν μπορείς να λειτουργήσεις ως χώρα, ως κράτος ως περιοχή, αν μόνο ανεβάζεις και αυξάνεις τους συντελεστές ΦΠΑ. Για να επανέλθουμε σε καλύτερα χρόνια χρειάζεται να αναπτυχθεί ένας κύκλος εργασιών, παράδειγμα να δοθεί βαρύτητα στον κλάδο της οικοδομής, διότι η οικοδομή έχει περίπου 400 επαγγέλματα μέσα και από τη στιγμή που καταρρέει χάνονται εκατομμύρια και μένουν άνεργοι χιλιάδες άνθρωποι. Το κράτος με το εμπορικό ισοζύγιο συναλλαγών έχει άμεσο κέρδος το ένα τρίτο από ένα αυτοκίνητο που αγοράζει ο καταναλωτής. Δηλαδή, σε ένα αυτοκίνητο 10.000 ευρώ, τα 3.000 ευρώ τα παίρνει άμεσα το κράτος, με μια υπογραφή που βάζει ένας υπάλληλος στο τελωνείο, με τον ΦΠΑ και το Τέλος Ταξινόμησης». ΑΠΟΣΥΡΣΗ Ήδη ισχύει η απόσυρση, έχουμε αποσύρει κάποια οχήματα και υπάρχει μία σχετική άνοδος της κίνησης,, όμως το μυαλό των πελατών είναι στα μικρά κυβικά, έως 1.400 κυβικά. Δε ζητάει κανείς να πάρει αυτοκίνητο μεγαλύτερο, ακόμη και στα μεταχειρισμένα που διαθέτουμε. Μάλιστα υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιοι έδιναν χιλιάδες ευρώ για να αποκτήσουν ένα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητο και τώρα θέλουν να το ανταλλάξουν με ένα μικρό για την εξοικονόμηση βενζίνης. Κι ενώ δηλαδή έχει πέσει κατά πολύ η εμπορική τιμή αυτών των μεγάλων οχημάτων δεν έχουμε που να τα πουλήσουμε. Ο Νίκος Μανώλογλου της αντιπροσωπείας Mazdaμιλώντας επίσης στο ''Ράδιο Πέλλα'' 103,2 και την Εκπομπή «Μαζί στην Πρώτη Γραμμή» για την κατάσταση, αλλά και για την υγραεριοκίνηση που συμφέρει έναντι της βενζίνης. «Ο κόσμος περιμένει να δει τι θα γίνει. Έρχονται και δεν ενδιαφέρονται να αγοράσουν, αλλά να πουλήσουν τα οχήματα τους. ΤΕΧΝΙΚΑ «Και στις εργασίες του αυτοκινήτου έχει περιοριστεί ο κόσμος. Στο σέρβις, στη συντήρηση, εφόσον περιορίζει τα χιλιόμετρα του, με τη βενζίνη να ανεβαίνει κάθε μέρα. Προσπαθούν να κάνουν τα απαραίτητα με χαμηλό κόστος. Αυτό δεν μπορούν να το καταλάβουν οι κεντρικές αντιπροσωπείες στην Ελλάδα, επηρεάζουν και στριμώχνουν τον κόσμο ''βγάζοντας'' προς τα έξω ότι αν δεν κάνετε κανονικά το σέρβις δε θα ισχύει η εγγύηση. Έχουμε μεγάλο πρόβλημα και σε αυτόν τον τομέα και έχουμε ζητήσει από τις κεντρικές αντιπροσωπείες να μειώσουν το θέμα των εγγυήσεων. Να μην ισχύουν όλα κατά γράμμα. Εδώ που τα λέμε, ο κόσμος δεν έχει να πληρώσει τα φροντιστήρια των παιδιών, όχι τα σέρβις. Μπορεί η υγραεριοκίνηση να αποτελέσει το ιδανικό αντίδοτο απέναντι στις «οικονομικά βλαβερές» συνέπειες της βενζίνης; «Καθημερινά τοποθετούμε υγραεριοκινητήρες σε πολλά αυτοκίνητα διότι και η ''έκπτωση'' στα καύσιμα φτάνει στο 60%. Ανάλογα με το αυτοκίνητο και την κατανάλωση σε λίτρα, π.χ. για χαμηλού κυβισμού που διανύουν 15.000 χιλιόμετρα ετησίως και καίει 10 λίτρα ανά 100 χλμ. γίνεται γρήγορη απόσβεση και μένουν λεφτά, διότι το όφελος είναι γύρω στις 2.000 ευρώ σε σύγκριση με τη σημερινή τιμή της βενζίνης» επεσήμανε ενώ καταλήγοντας τόνισε το πρόβλημα της μη χορήγησης δανείων από τις τράπεζες στους καταναλωτές, γεγονός που δυσκολεύει την αγορά αυτοκινήτου. Χριστίνα Παπαδοπούλου
Δημοσιεύτηκε στις 16 Μαρτίου, 2011